خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جستجوی رای در گندمزار!

مهدی مستفید در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «جستجوی رای در گندمزار!» نوشت:

در حالی که سالهاست صدای کشاورزان، این نان آوران بی نان، شنیده نمی شود و دولت‌ها با نقض آشکار قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، جبران کسری بودجه خود برای یارانه نان را، با اصرار بر قیمت‌های پایین و غیر منصفانه گندم از جیب محرومترین طبقه اجتماعی ایران می دهند. با رسیدن موسم انتخابات ریاست جمهوری کاندیداهای محترم دست به دامن کشاورزان شده اند.

شو تبلیغاتی دکتر سعید جلیلی بر روی بسته های کاه (برگرفته از مدل تبلیغاتی جو بایدن آمریکایی) که نشستن ایشان  به پای صحبت کشاورزان را  به نمایش می کشد در فضای مجازی انعکاس بسیاری یافته.

دراین مقال به آقای جلیلی و سایر کاندیداهای دلسوز رعیت! خاطر نشان می سازم.  شنیدن درد کشاورزان و دامداران این طبقه زحمت کشِ بی قدرتِ کشور، نیاز به شوهای تبلیغاتی آنچنانی ندارد.

نقض صریح و آشکار قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گندم کاران و تولیدکنندگان محصولات اساسی کشاورزی را مفلوک ساخته است.

آقای کاندیدا، محدودیت‌های مکرر و غیر قانونی دولت بر صادرات محصولات دامی و کشاورزی هر ساله زیانهای جبران ناپذیری را بر بخش کشاورزی کشور وارد می سازد.

نبود سندیکای صنفی حقیقی باعث شده است که صدای کشاورزان شنیده نشود و منافع این طبقه توسط دولتهایی که گاه شعار دفاع از محرومین را می دهند پایمال گردد.

اصرار دولت‌ها بر پایین نگه داشتن غیر واقعی قیمت گندم به عنوان زراعت پایه کشور، نه تنها الگوی کشت کشور را منحرف و تولید را زیانبار کرده است بلکه با کاهش بی سابقه توان مالی بخش کشاورزی امکان نوسازی و بهینه سازی تولید را منتفی ساخته است.

حضرات دولت سایه که کم کم قصد رفتن زیر آفتاب را دارید! بدانید و آگاه باشید که اگر قرار است منافع چند وارد کننده محصولات دامی و کشاورزی را بر منافع میلیونها کشاورز و دامدار ترجیح دهید و با شعبده بازی در محاسبه قیمت‌ها دسترنج کشاورز را با سوء استفاده از جایگاه دولت با نقض قانون و شریعت به یغما ببرید به خود زحمت داده و آفتابی نشوید که کشاورزان از این شو های تبلیغاتی بسیار دیده است و کم کم به این آگاهی می رسند که گول وعده های افرادی را نخورند که از کشاورزی هبچ نمی دانند!

کاندیداهای محترم اگر می خواهید برادری خود را ثابت کنید در گام اول اصلاح قیمت گندم را عملیاتی کنید تا ببینیم دستتان به خدمت رعیت می چرخد یا همه اسیر مافیای رانتخوارانید!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا