خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هنرمند پیشکسوت زن در عرصه موسیقی درگذشت

«مینو افتاده» هنرمند پیشکسوت موسیقی، مدرس و نوازنده سازهای کمانچه و ویولن دار فانی را وداع گفت.

ایرنا : «مینو افتاده» هنرمند پیشکسوت موسیقی، مدرس و نوازنده سازهای کمانچه و ویولن دار فانی را وداع گفت.

خانه موسیقی ایران، مینو افتاده هنرمند پیشکسوت موسیقی، مدرس و نوازنده سازهای کمانچه و ویولن امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

زنده یاد افتاده متولد ۱۴ اردیبشهت ۱۳۳۷ بود و از ۱۰ سالگی وارد هنرستان موسیقی ملی شد و انتخاب ساز تخصصی ویلن زیر نظر ژوژ مارتیروسیان تحصیلات موسیقی را آغاز کرد و از سال اول دبیرستان به بعد پیانو و تمبک را هم فراگرفت.

وی بعد از پایان دوره هنرستان وارد دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران شد و به ادامه تحصیل پرداخت و از ۱۶ سالگی در اکستر فرهنگ و هنر و ارکستر بانوان و گروه تمبک آن وزارتخانه زیر نظر محمد اسماعیل شرکت کرد و اجراهای بسیاری در اکثر شهرهای ایران داشت و در آن زمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی (صدا و سیما) نیز شروع به تدریس ویولن و کمانچه کرد و این همکاری تا زمان پایان کار مرکز ادامه داشت.

این هنرمند فقید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در چندین گروه و آثار صوتی فعالیت داشت و کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور برگزار کرد و اخیرا بیشتر به کار تدریس در دانشکده پودمانی موسیقی و بنیاد رودکی و کلاس‌های معتبر آزاد مشغول فعالیت بود.

پیکر زنده یاد «مینو افتاده» فردا جمعه ۱۸ خرداد ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا