خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صبا آذرپیک و یاشار سلطانی راهی زندان شدند | رائفی‌پور احضار شد

بنا بر اعلام قوه قضاییه صبا آذرپیک و یاشار سلطانی راهی زندان شده‌اند و علی‌اکبر رائفی‌پور نیز به دادستانی احضار شده است.

مرکز رسانه قوه قضاییه در سه خبر جداگاه اعلام کرد:

طی روز‌های اخیر علی اکبر رائفی‌پور مطالبی را در فضای مجازی منتشر کرد که با توجه به گزارش ضابطین پرونده‌ای با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برای نامبرده تشکیل شد. در پی گزارش ضابطین صبح امروز دادستانی تهران وی را با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی احضار کرد.

یاشار سلطانی در پرونده‌ای که ۱۷ شاکی دارد، پس از تجدید نظرخواهی و رای نهایی و قطعی دادگاه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (یازده فقره)، به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده است. یاشار سلطانی پس از احضار به دادستانی تهران جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد.

در پی قطعی شدن حکم قضایی صفورا آذرپیک این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

براساس حکم صادره صفورا آذرپیک بابت ۵ فقره نشر اکاذیب به تحمل ۲ سال حبس تغزیری و پرداخت جریمه نقدی و اعاده حیثیت از شکات از طریق عذرخواهی از ایشان در یکی از روزنامه‌های رسمی و بابت ۵ فقره جرم افترا نسبت به شکات به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

همچنین این فرد بابت جرم تهدید به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

براساس حکم صادره، متهم به جهت بی‌توجهی به مقررات قانونی و حقوق سایر افراد جامعه، نوع جرایم ارتکابی و خسارات ناشی از آن جهت تکمیل کیفر اصلی به ممنوعیت فعالیت در رسانه‌های اجتماعی به مدت دو سال و انتشار حکم محکومیت قطعی در رسانه رسمی محکوم شده است.

براساس مفاد پرونده آذرپیک در این پرونده، ۷ شاکی خصوصی دارد.

روند قضایی پرونده دیگر صفورا آذرپیک با ۸ شاکی خصوصی نیز در حال بررسی است و حکم نهایی آن صادر نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا