خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی عباس آخوندی خطاب به آیت الله جنتی

عباس آخوندی کاندیدای انتخابات 1403 که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده ضمن اعتراض به این اقدام شورا خواستار حضور در جلسه‌ی شورای نگهبان و ارائه توضیحاتی در این باره شد.

متن کامل نامه‌ی آقای آخوندی خطاب به دبیر شورای نگهبان در پی می‌آید:

آیت‌الله احمد جنتی

دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام محضر جنابعالی و اعضای محترم شورا

محترما باستحضار می‌رساند که با توجه به اعلام اسامی داوطلبان تاییدشده‌ی انتخابات ریاست جمهوری 1403 از سوی آن شورای محترم توسط ستاد انتخابات کشور از طریق رسانه‌های عمومی در تاریخ 20/3/1403 و نبود نام اینجانب در شمار نام‌های انتشار یافته، اینک به‌موجب قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان ردِّ صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب 30 مهر 1378 مجلس شورای اسلامی و تصویب نهایی در 22 آبان 1378 مجمع تشخیص مصلحت به نظر آن شورا اعتراض دارم. به موجب تبصره 2 این ماده واحده شورا موظف است که در صورت تقاضای داوطلبان ردِّ صلاحیت شده، توضیحات و دفاعیّات آنان را استماع نماید.

نظر به این که نتیجه قهری رد و یا عدم احراز صلاحیت یکی است، عدم احراز صلاحیت خود را ظلم و جفا در حق خود، جبهه‌ای از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی قانونی که مرا به‌عنوان نامزد مورد نظر خود معرفی کرده‌بودند و هم‌چنین محدودسازی حق انتخاب رای‌دهندگان آزاد ایران می‌دانم. با توجه به این‌که تمام ویژگی‌های اثباتی که آن شورای محترم پیشاپیش اعلام نموده‌است را دارا و فاقد تمام موارد سلبی هستم، هیچ دلیل موجه قانونی برای این تصمیم شورا نمی‌بینم. به یقین این تصمیم شورا برای بخش گسترده‌ای از جامعه‌ی ایران باورپذیر نیست و بر خلاف وجدان عمومی آنان است. مطمئن هستم که اعضای محترم شورا از شرایط افکار عمومی ملت ایران و کاهش فاحش میزان مشارکت واجدان حق رای در انتخابات 1400 و 1402 آگاه هستند. اینجانب به حکم وظیفه‌ی ملی، با هدف یکپارچگی ملی و با استفاده از حق قانونی خود در انتخابات شرکت کردم. لیکن، اتخاذ چنین تصمیم‌هایی که فاقد جنبه‌ی قانونی است، به یقین به منافع ملی ایران آسیب می‌زند. با این وجود من به قانون و ج.ا.ایران وفادار خواهم ماند.

به‌هرروی، احتمال می‌دهم که برخی گزارش‌های رسیده به آن شورا ابهام‌هایی را در ذهن برخی اعضای محترم آن شورا ایجاد کرده باشد. براین اساس، تمایل دارم که از حق قانونی خود و رای‌دهندگان در جلسه رسمی آن شورا دفاع کنم. از این‌رو، درخواست دارم که در مهلت قانونی مقرر در جلسه‌ی شورا حضور یابم و توضیح‌های لازم را ارائه کنم.

با آرزوی حاکمیت قانون و عزت و سربلندی ملت و جمهوری اسلامی ایران.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1403

عباس آخوندی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا