خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهاجری: تصمیم شورای نگهبان به دولت سیزدهم مُهر پایان زد

محمد مهاجری با اشاره به تصمیم شورای نگهبان به رد صلاحیت اعضای دولت سیزدهم که برای انتخابات هشت تیر کاندیدا شده بودند گفت: تصمیم شورای نگهبان به دولت سیزدهم مُهر پایان زد.

آقای مهاجری در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی تحلیل خود درباره‌ی رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۳ برخلاف تصورها و انتظارات اولیه گفت: شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت‌ کاندیداها را اعلام نمی‌کند و خودش را هم در این باره پاسخگو نمی‌داند.

او در ادامه افزود: بر همین اساس متر و ملاک‌های شورای نگهبان برای تائید و رد صلاحیت‌ کاندیداها مشخص نیست و نمی‌دانیم چرا و چگونه آقای لاریجانی رد صلاحیت می‌شود ولی در این انتخابات صلاحیت آقایان جلیلی و قاضی‌زاده هاشمی تایید می‌شود.

مهاجری با انتقاد از روند غیرشفاف تصمیم‌گیری در این زمینه گفت: طبیعی است در فضایی که همه‌چیز غیرشفاف و مبهم پیش می‌رود و کسی هم حق اعتراض به شورای نگهبان را ندارد و به اعتراض‌ها هم رسیدگی نمی‌شود، نمی‌توان تحلیلی در این ارتباط ارائه کرد.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه گفت: شرایط به نحوی است که شاید کسانی بوده‌اند که واجد شرایط تایید صلاحیت بوده‌اند اما رد صلاحیت شده‌اند و کسانی هستند که نباید تایید صلاحیت می‌شدند اما رد صلاحیت شدند. درصورتی‌که هر دو از نظر حقوقی یکسان هستند.

مهاجری، بیانیه‌ی علی لاریجانی پس از اعلام رد صلاحیت را متن کوتاهی دانست که نمی‌شود از آن استنباط خاصی داشت.

او در ادامه درباره‌ی احتمال حمایت لاریجانی از مسعود پزشکیان که مورد حمایت جریان میانه‌روهاست این موضوع را رد نکرد اما گفت اطلاعی در این باره ندارد.

از کارهای شگفت‌انگیز رد صلاحیت پزشکیان در ۱۴۰۰ بود

مهاجری گفت: از کارهای شگفت‌انگیز شورای نگهبان رد صلاحیت مسعود پزشکیان در سال ۱۴۰۰ بود. او از آن سال تا امروز چه کاری انجام داده است که نظر شورای نگهبان درباره‌ی او تغییر کرده است؟

او ادامه داد: ملاک تائید و رد صلاحیت‌ کاندیداها ثابت و مشخص نیست، مگر آنکه بگوییم شورای نگهبان در بررسی صلاحیت آقای پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اشتباه کرده است.

احتمال ایجاد دوقطبی بین یک اصولگرا و پزشکیان در ۸ تیر

این تحلیلگر سیاسی درباره‌ی کاندیداهای اصولگرا و شانس آنها در مناظره‌های انتخاباتی گفت: اگر جوّی ایجاد شود که جناح اصولگرا احساس خطر کند، این احتمال وجود دارد که کاندیداها به نفع هم کنار بروند و یک دوقطبی بین یک اصولگرا و آقای پزشکیان شکل بگیرد.

مهاجری درباره‌ی نامه‌ی حمایت از وزیر ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و رد صلاحیت‌ اعضای این دولت که کاندیدا شده بودند، گفت: شورای نگهبان با این کار، مُهر تمام شدن مهلت اعتبار برای دولت سیزدهم را زد.

به گفته‌ی این فعال رسانه‌ای اصولگرا افرادی که می‌خواستند خودشان را تکرار رئیس دولت سیزدهم یا رهروی او نشان دهند، در راهی هستند که تمام شده است.

او درباره‌ی کاندیداتوری مصطفی پورمحمدی گفت: از اهداف و دلایل او برای ثبت‌نام اطلاعی ندارم اما او از مدیران پرسابقه‌ی کشور است که نسبت به زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و جلیلی، برتری بیشتری دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای اخوندی درک جالب و ویزه ای از شهر و حتی تمدن داره جرا ایشون را به جای حناچی شهردار نکردید خیلی موفق تر میبود چون چشم انداز و نطام فکری داره … باعث تاسف ……

    3
    3
  2. خوبیش اینه که افراطیون اصلاحات مثل تاجزاده و خاتمی و … که رای دادن را در جمهوری اسلامی بیفایده میدانستند حذف میشوند.
    تاثیرات اغتشاشات ززآ هم شسته میشود و میرود.

    1
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا