خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شهریه» مدارس غیردولتی اعلام شد: از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون!

معاون وزیر آموزش و پرورش با تشریح فرآیند تعیین شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۰۴-۱۴۰۳، گفت: نزدیک به ۴۰ درصد شهریه‌های مدارس در کشور بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان برآورد شده و قریب به ۳۴ درصد شهریه‌های مدارس هم بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش سایت آذرقلم (تبریز)، «احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره مبانی الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: از بدو ورود به این سازمان و در راستای تحقق شعار دولت مبنی بر شفافیت و پیشگیری از رانت و فساد بر اساس قانون انجام وظیفه کردیم.

او به ماده 15 و 16 قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی که در آن ساز وکار تعیین شهریه مشخص شده اشاره کرد و افزود: بر این اساس شورای نظارت مرکزی (آموزش و پرورش) الگوی تعیین شهریه را اعلام و استان‌ها نیز با رعایت قانون نسبت به تعیین شهریه با توجه به این شاخص‌ها اقدام می‌کنند. معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طی دو سال گذشته بخشی از این فرایند اتفاق افتاده و در سال جاری نیز موفق شدیم تا این فرآیند را به صورت کامل در کشور اجرا کنیم.

محمودزاده بیان کرد: بر اساس الگوی تعیین شهریه و در ترکیبی که در ماده 16 دیده شده هر منطقه از کشور به ازای هر مدرسه پس از بررسی نهایی در کمیته شهریه مناطق ، وفق قانون بارگذاری شهریه‌ها انجام شد.معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت 18 هزار واحد آموزشی در کشور، خاطر نشان ساخت : امروز به جرأت اعلام می کنم این فرآیند در بیش از 17 هزار مدرسه درسطح استان‌ها، مناطق و مدارس کشور تکمیل شده و فرایند بارگذاری شهریه‌های سایر مدارس نیز در حال انجام است.

محمودزاده ادامه داد: مدارس موظف هستند مطابق شهریه اعلامی در سامانه نسبت به پذیرش و ثبت‌نام دانش‌آموزان اقدام کنند و در صورت عدم دسترسی و مشاهده شهریه سامانه‌ای مکلف هستند تا در توافق با خانواده‌ها برابر شهریه سال قبل و به صورت علی الحساب ثبت‌نام دانش آموز را تا زمان ابلاغ نهایی شهریه انجام دهند.

او در خصوص میزان متغیرهای شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی 1404-1403 بیان کرد: نزدیک به 40 درصد شهریه‌های مدارس در کشور بین 10 تا 20 میلیون تومان برآورد شده و قریب به 34 درصد شهریه های مدارس نیز بین 20 تا 30 میلیون تومان تعیین شده که از این میان شهریه حدود 14درصد مدارس نیز بین 30 تا 40 میلیون تومان اعلام شد و 6 درصد دیگر از مدارس کشور شهریه‌هایی بین 40 تا 50 میلیون تومان دارند و 2 و نیم درصد مدارس شهریه هایی بین 50 تا 60 میلیون تومان خواهند داشت.

او افزود: یک و نیم درصد شهریه‌های مدارس نیز بین 60 تا 70 میلیون تومان تعیین شد و در نمودار نرخ شهریه کمتر از یک درصد مدارس بین 70 تا 80 میلیون تومان است و شهریه حدود نیم درصد از مدارس پس از بررسی و توافق در سامانه اعلام می شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا