خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهگشايی با مسعود پزشكيان

حمیدرضا جلایی پور، استاد دانشگاه تهران، در روزنامه اعتماد نوشت: «راهگشایی براي ايران با حمايت از مسعود پزشكيان در انتخابات ۱۴۰۳ ممكن شده است. پزشكيان مصداق روشني از اصلاحگر ميانه و توافق‌ساز، ايران‌دوست، عدالت‌خواه، توسعه‌گرا و مردم‌سالار است.

نامزدي براي تقويت «نهادسازي در پايين و توافق‌سازي در بالا». براي ساختن توافق‌هاي داخلي و موازنه بين‌المللي. براي روزنه و راهگشايي مصلحانه در بالا و پايين. براي عدالت‌خواهانه‌تر شدن گفتمان اصلاحگرانه در ايران. پزشكيان در دهه‌هاي گذشته توجه متوازني به عدالت و آزادي داشته است، پاكدستي و صداقت كم‌نظيري دارد و به اقتضائات اصلاحگري تدريجي و قانوني و خشونت‌پرهيز التزام عملي و بلندمدت نشان داده است.

همچنين سوابق علمي و تجربه‌اش در دولت‌ها و مجالس متعدد، قابليتش در ساختن توافق‌هاي حل مساله‌اي و ائتلاف‌هاي وسيع گشايشگر و توانايي‌اش در بهره‌گيري از بهترين مديران و متخصصان كشور او را نامزد شايسته‌‌اي براي رياست‌جمهوري كرده است.

چند دهه مواضع سنجيده و اصلاحگرانه و منسجم پزشكيان در دفاع از گشايش مردم‌سالارانه، سياست خارجي خادم امنيت و توسعه، سياست اجتماعي كاهنده فقر و نابرابري، سياست اقتصادي و صنعتي افزاينده رشد و «شغلِ خوب»، و دفاعش از ميهن‌دوستي تكثرپذير و حقوق و آزادي‌هاي اساسي همه ايرانيان، نيز او را به نامزدي بدل كرده است كه مي‌تواند سازنده توافق‌هاي برد-برد ميان حاكميت و شهروندان و افزاينده قدرت متشكل جامعه و ظرفيت حل‌مساله‌اي دولت شود.

پزشكيان همچنين در جايي ايستاده است كه مي‌تواند بر شكاف‌ها و زخم‌هاي پرمخاطره متعددي پل بزند و مرهمِ ترميم‌كننده بگذارد. شكاف ناراضيان معترض و حاكميت، شكاف مركز و پيرامون، شكاف ميان‌داران و طردشدگان، شكاف محرومان و بهره‌مندان، شكاف جنسيتي و شكاف ميان ايران و جهان. او در ميدان اين انتخابات مي‌تواند تركيبي از گروه‌هاي اجتماعي بزرگ و طبقات متوسط و كم‌برخوردار را نمايندگي كند.

همچنين حمايتِ اصولمندِ طيف بسيار گسترده‌اي از اصلاح‌طلبان و نيروهاي ميانه و اصولگرايان معتدل و بي‌نمايندگان سياسي از دكتر پزشكيان در اين انتخابات ممكن شده است. علي‌رغم ردصلاحيت‌هاي غيرعادلانه انتخابات همچنان رقابتي است به او مي‌توان راي ايجابي داد و نه صرفا راي اعتراضي و سلبي. اكنون نوبت شهروندان، نهادهاي سياسي و مدني و گروه‌هاي مرجع و بسيج‌گران راي است كه از فرصت استثنايي به دست‌آمده، براي ايران و برداشتن گامي موثر در مسير بهبود زندگي شهروندان استفاده كنند.

هر ساعتِ هر روز پيش رو تا انتخابات براي بسيج راي شهروندان از دست‌ندادني است. گشايش عملي و توان‌افزايي سياسي و اقتصادي و مدني، احياي اميد اجتماعي، احياي سياست، احياي همبستگي و انسجام ملي و بهبود زندگي طيف وسيعي از گروه‌هاي اجتماعي متكثر و بي‌صدا با رياست‌جمهوري مسعود پزشكيان دست‌يافتني است، به شرط بسيج حداكثري توان و حمايت‌هاي دغدغه‌مندان ايران. «ذي‌نفعان زندگي و امنيت و گشايش متحد شويد! پاي ايران در ميان است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا