خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترفند یک دستفروش برای دزدیدن پول مشتری‌ها

فرمانده انتظامی کاشان گفت: پلیس فتای شهرستان فردی را شناسایی و دستگیر کرده که تحت پوشش دست فروش با روش اسکیمینگ «کپی کردن کارت» یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری کاشان باما، «بعد از شکایت تعداد زیادی از شهروندان به پلیس، درباره برداشت مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند.

در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که همه قربانیان این پرونده، مشتریان خرید میوه و سبزیجات از یک دست فروش در حاشیه شهر کاشان بودند که به روش اسکیم کردن حسابشان خالی و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

مجرم در زمان تحویل اجناس به مشتریان کارت‌های آن‌ها را کپی می‌کرده، توضیح داده است که پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مال باختگان، این فرد به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به کپی از کارت بانکی و در ادامه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کرده است.

سرهنگ کاکاوند با بيان اينکه عدم اعتماد به افراد ناشناس از مهم‌ترين راه‌هاي پيشگيري از کلاهبرداري هاي سايبري است و با کمي دقت، از ضررهاي مادي و معنوي کاربران جلوگيري می شود اظهار کرد: همشهريان عزيز در صورت بروز هرگونه مشکل در فضاي مجازي مي‌توانند به‌صورت 24 ساعته با کارشناسان مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا به شماره تلفن 096380 در تماس باشند و از مشاوره و خدمات پليس بهره‌مند شوند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا