خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳۰ خرداد سال ۸۰ | «جناح راست با این افکار و شرایط، معلوم نیست بتواند رای بیاورد»

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 30 خرداد 1380 | 27 ربیع‌الاول 1422 20 ژوئن 2001

جمعی از مدیران صنایع ویژه، همراه دکتر مجید عباسپور، [رئیس صنایع ویژه سازمان صنایع دفاع] آمدند. گزارشی از وضع صنعت دادند؛ با توجه به پیوستن ما به کنوانسیون [عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی)] و حضور مرتب بازرسی‌های بین‌المللی. من هم ضمن سخنرانی، از اهمیت کارشان گفتم. آقای رضا فقیهی و عمویش آمدند. از وضع بد فرش ایران و رکود صنعت و ماندن روی دست تجار و تولیدکنندگان گفتند.

عصر اعضای جامعه روحانیت مبارز، در دفترم جلسه داشتند. درباره انتخابات [ریاست‌جمهوری] و مسائل بعد از آن صحبت شد. من گفتم، جناح راست با این افکار و شرایط، معلوم نیست دیگر بتواند اکثریت آرا را به دست آورد.

سپهبد [پرویز] مشرف، در پاکستان [محمدرفیق] تارر، رئیس‌جمهور را برکنارکرده و دو مجلس را که معلق بودند، منحل‌کرده و خود با حفظ سمت [نخست‌وزیر]، سمت ریاست‌جمهوری را هم به عهده گرفته و مراسم تحلیف انجام داده است.

هواپیماهای آمریکایی، امروز منطقه‌ای در غرب موصل را بمباران کرده‌اند و 43 نفر را کشته و 11 نفر را زخمی کرده‌اند. در لبنان، بین [رفیق] حریری، نخست‌وزیر و حزب‌الله اختلاف بروز کرده است و با خروج بخشی از نیروهای سوری، موضع حزب‌الله ضعیف شده است.

در الجزایر، درگیری‌ها و شعارها ادامه دارد. در افغانستان، ظاهرشاه، برای ایجاد وحدت و آرامش فعال شده است و آتش‌بس رسمی فلسطین و اسراییل، مرتباً نقض می‌شود. در انتخابات بلغارستان، حزب پادشاه سابق – سی‌نیون دوم- با 42 درصد آرا، برنده شده و او بعد از 56 سال آوارگی، به پیروزی رسیده است؛ نشانی از شکست مکتب مارکسیسم.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا