خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۳۱ خرداد سال ۸۰ | تمدید تحریم ایران

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در خرداد سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 31 خرداد 1380 | 28 ربیع‌الاول 1422 21 ژوئن 2001

در خانه بودم. اکثر وقت به مطالعه‌ گذشت. کف استخر را تمیز کردم. آب منزل قطع است؛ گویا به خاطر کمبود آب در اثر خشکسالی و تمرین صرفه‌جویی، گرچه به اسم تعمیر لوله‌هاست.

خشکسالی فشار زیادی دارد. در بسیاری از روستاها، آب نیست و با تانکر آب می‌برند. از خیلی روستاها، مردم مهاجرت می‌کنند و برای معاش به شهرها می‌روند. تاکنون نزدیک 200 شهر دچار مشکل کم‌آبی است و در بعضی شهرها، مثل مشهد، جیره‌بندی آب شروع شده است. به [آقای] سلطانعلی [محمدزاده] که روزی دو سه ساعت، برای امور باغچه به خانه می‌آید، دلداری دادم؛ محافظان با او بدرفتاری کرده بودند و رنجیده بود.

در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، تحریم ایران و لیبی، برای پنج سال دیگر تمدید شده است؛ دولت [جرج] بوش، برای دو سال تقاضا کرده بود. احزاب پاکستان، اقدام آقای [پرویز] مشرف در خصوص گرفتن عنوان رئیس‌جمهور را محکوم کرده‌اند و آمریکا و چند کشور دیگر هم محکوم کرده‌اند.

در اردن، با رسیدن ابراهیم غوشه، از سران تبعیدی حماس به فرودگاه، مشکل ایجاد شده؛ در فرودگاه مانده است و دولت اردن اجازه ورود نمی‌دهد و او هم حاضر به مراجعت نیست. در پارلمان لبنان، ضمن بحث بودجه، حزب‌الله در مقابل دولت، [ولید] جنبلاط و امل، قرار گرفته است.

آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، امروز [مجتمع] فولاد خراسان را در نیشابور افتتاح کرد. فاز اول آن در دولت سازندگی شروع شده و امروز بخش دیگری از آن به ثمر رسیده است. قرار بوده، همزمان معادن سنگ آهن سنگان و خط راه‌آهن و معدن زغال و نیروگاه حرارتی طبس و پالایشگاه قطران در طبس اجرا شود که متأسفانه هیچ یک انجام نشده است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا