خرید تور تابستان

آشنایی با سرامیک اسلب فاوانیا

رپورتاژ آگهی

سرامیک‌های اسلب با نام سرامیک‌های سایز بزرگ هم شناخته شده‌اند و در نما و کف ساختمان بسیار زیاد استفاده می‌شوند. سرامیک‌های اسلب یا سایز بزرگ را می‌توان به صورت تخته یا ورقه‌ای ساخت و تهیه کرد. به خاطر سایز بزرگی که دارند محیط‌های بزرگ را به خوبی پوشش می‌دهند. این سرامیک‌ها از مواد کاملاً طبیعی تشکیل شده‌اند و در اندازه‌های بزرگ در اختیار مصرف کننده قرار گرفته‌اند. جنس و کیفیت آنها بدون شک بسیار مناسب است. می توانید آنها را در رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های متنوع تهیه کنید. مزایا، ویژگی‌ها و حتی معایب متعددی دارند که در ادامه این مطلب همه این موارد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.  تولیدکننده‌ها و سازنده‌های بسیار زیادی در عرصه تولید انواع  سرامیک اسلب شرکت دارند و سعی کرده‌اند تا بهترین‌ها را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. سرامیک‌های سایز بزرگ در مکان‌های مختلف قابل استفاده‌اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این سرامیک‌ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد سرامیک‌های سایز بزرگ

سرامیک‌ها با توجه به کاربردهای فراوانی که دارند در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، ویلاها، مجتمع‌های مسکونی، نمای ساختمان‌ها، نمای داخلی، حمام، سرویس بهداشتی، پله، پیشخوان، پیاده روها، محوطه‌ها، خیابان‌ها، مکان‌های عمومی، اداره‌ها، شرکت‌ها، مجتمع‌های تجاری و فروشگاهی، کارخانه‌ها، سالن‌های تولید، انبارها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل داشتن مزایای بسیار زیادی که دارند مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان و معماران است. اسلب‌های پرسلانی به دلیل داشتن جلوه خاص و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که دارند علاوه بر اینکه در کف و دیوارها استفاده می‌شوند در ساخت کانتر، جزیره آشپزخانه، رویه کابینت، روشویی سرامیکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در آیتم‌های دکوراتیو مانند میز و نما نیز کاربرد دارند.

مزایا و معایب سرامیک اسلب

در مورد مزایا و معایب استفاده از سرامیک اسلب باید بگوییم که این نوع سرامیک‌ها به دلیل یکپارچگی و زیبایی بسیار خاصی که دارند مورد توجه قرار گرفته‌اند. دارای لایه‌های نفوذ ناپذیر هستند و در برابر مایعات، مواد شیمیایی و حتی مواد اسیدی هم مقاومند. بنابراین به راحتی و با خیال راحت می‌توان برای محیط‌های مرطوب از آنها استفاده کرد. تنوع رنگ بسیار زیادی دارند و برای هر محیطی می‌توان رنگ مناسب آن را انتخاب کرد. شما می‌توانید برای محیط‌های مختلف رنگ‌های طبیعی انتخاب کنید. هزینه نگهداری از این نوع سرامیک‌ها بسیار پایین است؛ زیرا در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بسیار بالایی دارد و در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود. کیفیت، سختی طبیعی و ضریب نفوذ مناسب باعث شده تا این سرامیک‌ها در برابر ضربات و فشارهای خارجی کاملاً مقاوم باشند. همچنین شما می‌توانید انواع طرح‌های فانتزی و سفارشی خود را توسط چاپگرهای دیجیتالی برای سرامیک‌ها سفارش دهید.

علاوه بر مزایای گفته شده، سرامیک‌های اسلب دارای یک سری معایب هم هستند. مهمترین و بزرگترین معایب این سرامیک‌ها سایز بزرگشان است که ممکن است مراحل نصب را کمی سخت کنند. همچنین در فصول سرد سال، دمای آن بسیار پایین می‌آید و به عبارتی سرد می‌شود. سرامیک اسلب بسیار سخت هست و به خصوص زمانی که افراد مسن و کودکان بر روی آن زمین بخورند ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند. از دیگر معایب می‌توان به وزن بالا و اندازه بزرگ آنها اشاره کرد. به طور کلی برای نصب این سرامیک‌ها باید از متخصص این کار کمک بگیرید.

تفاوت سرامیک و سنگ اسلب

سنگ‌های اسلب دارای ظاهری زیبا با کیفیت هستند و در رنگ‌های متنوع به بازار عرضه شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا مورد توجه معماران قرار بگیرند. همه ساختمان سازان از این محصول به عنوان یک محصول طبیعی با مواد تشکیل دهنده معدنی می‌شناسند. سنگ اسلب در بین مصالح ساختمانی جایگاه ویژه‌ای دارد و امروزه با سرامیک اسلب در حال رقابت است. سنگ دارای طرفداران زیادی است اما نسبت به سرامیک‌های اسلب قیمت بالاتری دارد؛ در نتیجه به علت هزینه بالا زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. استفاده از سرامیک به علت هزینه خرید و نصب پایین‌تر جایگزین آن شده است. به علت لعابی که دارند نسبت به سنگ‌های اسلب در برابر رطوبت نیز نفوذ ناپذیرند.  

نکات مهم هنگام خرید سرامیک اسلب

در ارتباط با خرید و استفاده از این نوع مصالح یک سری نکات وجود دارند. به عنوان مثال به طور کلی سرامیک‌های اسلب قطری بین سه و نیم تا ۹ میلی‌متر دارند و عموماً برای پوشش‌های داخلی و خارجی به کار می‌روند. برای رسیدن به این ظرافت از تکنولوژی‌های متعددی استفاده شده است. توجه داشته باشید که سرامیک‌های اسلب دارای ابعاد بزرگتر از ۸۰۰ در ۱۶۰۰ میلی‌متر هستند. به طور کلی نسبت به سنگ‌های اسلب قطر کمتری دارند؛ بنابراین حمل و جابجایی آنها ساده است. از لحاظ قیمتی سرامیک‌ها نسبت به سنگ‌ها هزینه مناسب‌تری دارند و برای پخت آنها از کوره‌های هیبریدی استفاده می‌کنند که مصرف انرژی در آنها کاهش پیدا کرده است.

اسلب‌های سرامیک می‌توانند ایده‌های نوینی برای نما و محیط‌های بیرونی به شما بدهند و همین باعث می‌شود تا در مراحل تکمیل پروژه هزینه‌های کمتری را پرداخت نمایید. سایز بزرگ این نوع سرامیک‌ها باعث می‌شود تا تعداد خطوط عمودی و افقی یا به اصطلاح درز در نما کاهش پیدا کند و ظاهر زیباتری داشته باشند. شما می‌توانید از سرامیک اسلب در سالن، آشپزخانه و حمام استفاده کنید. قطر کم این نوع سرامیک‌ها دلیل بر مقاوم نبودن آنها نیست و با خیال راحت می‌توانید در محیط‌های مرطوب استفاده کنید. در برابر اشعه‌های یووی و تغییر دما کاملاً مقاوم هستند. علاوه بر این‌ها هزینه نگهداری سرامیک اسلب به مراتب نسبت به دیگر سرامیک‌ها کمتر است. به عنوان مثال شما برای پوشاندن یک دیوار حمام تنها به دو یا سه سرامیک احتیاج پیدا می‌کنید.

سرامیک‌ اسلب بوک‌مچ

سرامیک‌های اسلب با طراحی‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. یکی از این طراحی‌ها بوک مچ است. بوک‌مچ به این معناست که سرامیک‌ها طوری طراحی و نصب می‌شوند که از یک نقطه با یکدیگر قرینه هستند. با دیگر سنگ‌های اسلب رگه‌دار تفاوتی ندارند. شما می‌توانید در فضای سرویس بهداشتی، حمام، کف لابی، پذیرایی و ایجاد محیط لوکس از آنها استفاده کنید. دقت کنید که سرامیک‌های طرح سنگ با توجه به کاربری فضا، سلیقه کارفرما و سبک دکوراسیون انتخاب می‌شوند. این نوع سرامیک‌ها می‌توانند دکوراسیونی مدرن و کلاسیک ایجاد کنند. بوک مچ و فرمج به صورت دو تکه و چهار تکه قابل تهیه هستند. به این شکل که شما می‌توانید بر روی یک دیوار کامل ۴ قطعه سنگ قرار دهید که کاملاً با یکدیگر قرینه هستند و می‌توانند یک طرح شکیل ایجاد کنند.

نحوه نصب سرامیک سایز بزرگ

نحوه نصب سرامیک اسلب، ساده است. شما ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید. برای نصب شما به نصاب حرفه‌ای هم نیاز دارید. نصاب مورد نظر باید ابزار از جمله چکش، پتک پلاستیکی، گیره و ابزار برش را داشته باشد. تفاوتی ندارد شما بخواهید از سرامیک‌ها در کف استفاده کنید یا در نما، به طور کلی باید سطح مد نظر را کاملاً هموار کنید و زمینه لازم برای چسباندن سرامیک را مهیا نمایید. باید توجه داشته باشید که کف اتاق بعد از سرامیک کاری کمی بالاتر می‌آید؛ بنابراین باید تمام قسمت‌های کف از جمله جلوی درب‌ها دقت کنید. برش سرامیک اسلب یکی دیگر از مراحل سخت نصب محسوب می‌شود. برای برش سرامیک‌ها از اره‌های برقی استفاده خواهد شد چرا که تیغه این ابزارها بسیار تیز است و می‌توانند دقت و تمیزی کار را افزایش دهند. ابتدا باید کف را اندازه‌گیری و سپس نسبت به برش سرامیک‌ها اقدام کند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا