خرید تور تابستان

چرا پزشکیان؟

مصطفی صادق‌پور در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

همان‌طور که تحریم‌های ظالمانهٔ خارجی بر صنعت و تجارت ایران لطمه زده و باعث فرسودگی صنایع ملی ایران شده است، برخی از تنگ‌نظری‌ها و دگم‌اندیشی‌های داخلی راه تنفس فرهنگ ایران و نقش‌آفرینی جامعهٔ مدنی را بسته است. اهالی فرهنگ، از جمله نویسندگان، شاعران، هنرمندان و دانش‌آموختگان علوم انسانی همواره برای اعتلای فرهنگ ایران همت کرده‌اند و در این راه با بی‌مهری‌ و گاهی پرخاش جریان‌هایی روبه‌رو شده‌اند که حیات سیاسی خود را وابسته به انحصار و انسداد می‌بینند.

این جریان‌های سیاسی به‌خوبی می‌دانند که توسعهٔ فرهنگی ایران قدرت سیاسی را از انحصار آن‌ها خارج خواهد کرد؛ حتی اگر به زر و زور و تزویر تکیه کنند. بنابراین، با سنگ‌اندازی و توسل به زور، سعی کرده‌اند جامعهٔ مدنی را در حصار شیشه‌ای خود اسیر کنند و سرآمدان جامعهٔ مدنی، یعنی اهالی فرهنگ را تهدید و تحدید کنند.

فرهنگ نیز مانند صنایع و زیرساخت‌های کشور به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد و این وظیفهٔ گران بر دوش جامعهٔ مدنی، به‌خصوص اهالی فرهنگ است.

موضوع برای آیندهٔ ایران و نقش‌آفرینی کشورمان در عرصهٔ بین‌المللی بسیار جدی و حیاتی است. چنانچه ساختارهای فرهنگی و میراث کهن ما ضربه بخورد و ذخایر فرهنگی ما از بین برود، منافع ملی ما دچار خدشه‌ای جبران‌ناشدنی خواهد شد و آثار سوء خود را در امنیت ملی و اقتصاد نیز نشان خواهد داد.
جمعه، هشتم تیرماه، فرصتی کم‌نظیر برای ایرانیان است تا به تشکیل دولتی رای دهند که برای شکستن حصارهای شیشه‌ای و ترمیم فرهنگ کلنگی ایران همت می‌کند و بار دیگر اهالی فرهنگ را برای صیانت از منافع ملی ایران به عرصهٔ فعالیت و نقش‌آفرینی باز می‌گرداند.

هشتم تیرماه، به ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان سلام کنید؛ برای فرهنگ کهن ایران، برای ایران.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نه به دولت بی برنامه
    نه به واداده های غربزده
    نه به وعده‌های پوشالی
    نه به دولت سوم روحانی
    رأی ما جلیلی

  2. من اصلا نخواستم رای بدم
    ولی حضور جلیلی
    منو وادار میکنه به پزشکیان رای بدم
    یادمون باشه پزشکیان برای ریاست جمهوری گزینه مناسبی نیست ولی تفکرات جلیلی فاجعه است.

  3. برای اینکه پزشکیان عروسک خیمه شب بازی شد در دستان خاتمی و روحانی و دیگرهم قطارانشان

  4. بابا متن مشکل دارد باید عوض شود
    شبیه گدایی رای است
    اینطور من که طرفدار پزشکیان هستم را ناراحت کردید.
    درست بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا