خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی باقری: انتخابات ‍۱۴۰۳ نسبتا رقابتی است | پزشکیان به مبانی انقلاب مومن است

سرویس سیاسی انصاف نیوز: علی باقری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی گفت: برخلاف تحلیل‌های گذشته که می‌گفتند انتخابات تک‌ساحتی خواهد بود، در ۱۴۰۳ شاهد انتخابات نسبتا رقابتی هستیم.

آقای باقری در گفت‌وگویی با انصاف نیوز گفت: به شخصه از تائید صلاحیت آقای پزشکیان سورپرایز شدم ولی بعد از اینکه تامل کردم، متوجه شدم دقیقا تائید صلاحیت او در چارچوب رفتاری و مبنایی بخش ائتلاف‌ساز افزایش مشارکت در حاکمیت معنا دارد.

باقری با تاکید بر شخصیت پزشکیان گفت: کلید شخصیتی خاص پزشکیان باعث تائید صلاحیتش شد؛ در واقع او نماینده‌ی بخشی از اصلاح‌طلبان است و خودش آشکارا به مبانی انقلاب اسلامی مومن است. او لکنتی در بیان این ایمان ندارد ولو اینکه او را در معرض نقدهای داخلی قرار بدهند. علی‌رغم اینکه موضع و ادبیات پزشکیان در برخی حوزه‌های ملتهب و حساس جامعه، رادیکال است، اما بازهم لکنتی در ایمانش نیست.

عده‌ای نمی‌خواهند مشکلات کشور حل شود

باقری در ادامه اضافه کرد: طبق این تحلیل که حاکمیت یکپارچه نیست و لایه‌های تند و افراطی در بخش‌هایی از حاکمیت وجود دارند، می‌گویم که عده‌ای رفتارشان را تغییر نخواهند داد، همان‌طور که در انتخابات هم مقابل آقای پزشکیان، بداخلاقی‌هایی داشتند.

او در ادامه افزود: بعد از پیروزی احتمالی پزشکیان هم همین مسیر را می‌روند، مقابله می‌کنند و تلاش خواهند کرد دولت دستاورد ملموسی برای جامعه داشته باشد؛ چون آنها بقای خودشان را در این موضوع می‌بینند که مشکلات جامعه توسط جریان ملی وفادار به آرمان‌های اصلی انقلاب حل نشود. چون اگر حل بشود، این نیروها محلی از اعراب ندارند و خودشان و گفتمانشان هم حذف خواهد شد!

شباهت و تفاوت پزشکیان با مهندس موسوی

باقری درباره‌ی شباهت پزشکیان به شخصیت‌های سیاسی گفت: اگر بخواهیم شبیه‌سازی کنیم، شخصیت پزشکیان شبیه مهندس موسوی است اما از نگاه تاریخی تفاوت دارند. مهندس موسوی علی‌رغم ایمان به اصول اولیه‌ی انقلاب در منطقه‌ی ممنوعه قرار گرفت، اما پزشکیان این‌طور نیست. اگر بخواهید کمپین انتخاباتی موسوی (در بازه‌ی ۲۰روزه) را از نظر محتوایی تحلیل کنید، متوجه می‌شوید که پزشکیان کمپین انتخاباتی‌اش را بعد از مدتی به گونه‌ای مدیریت کرد که کمترین فاصله را با چارچوب‌های اعتقادی‌اش داشتند.

ویژگی انتخابات ۱۴۰۳

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی تحلیلگران تحلیل می‌کردند بعد از انتخابات ۹۶، کشتیبان را ریاستی دگر آمده است و حاکمیت دیگر از انتخابات رقابتی با مشارکت گسترده و حضور جناح‌های درون نظام دوری می‌کند و به دنبال انتخابات تک‌ساحتی است. انتخابات ۱۴۰۳ نشان داد که این تحلیل صحیح نبود و اگرچه با تاخیر اما باز هم انتخابات به همان ترند سه دهه‌ی گذشته برگشت و شاهد انتخابات نسبتا رقابتی در محدوده‌ی نیروهای منتسب به انقلاب هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا