خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان انقلابی است نه شما!

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان گفت: انقلاب را هم مصادره می‌کنند، لفظ انقلاب، جبهه انقلاب، انقلابی‌ ما هستیم، کجا بودید شما زمان انقلاب، انقلابی آقای پزشکیان است که برادر ایشان در همان روزهای اول انقلاب شهید شد و خودش به جبهه رفت هم در جبهه جنگید و هم در جبهه سازمان دهی بهداشت و درمان رزمنده‌ها را بر عهده‌دار داشت.

به گزارش انصاف نیوز، علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان با قدردانی از حضور رسانه‌ها در نشست خبری گفت: خوشبختانه مرحله‌ی اول انتخابات به لطف خدا و حضور مردم و تلاش‌های ستاد انتخابات کشور به نحو مطلوبی برگزار شد.

علی عبدالعلی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه همانطور که نظرسنجی‌‌ها نشان می‌داد دکتر پزشکیان به مرحله‌ی دوم انتخابات راه یافت. در مدت کوتاه باقی مانده فرصتی هست که دو نامزد باقی مانده آخرین نکات خود را با مردم مطرح کنند. طبیعت رقابت همین است که هر دو کاندیدا تلاش خواهند کرد که ضمن معرفی دیدگاه‌هایشان مردم را به رای دادن به خود ترغیب کنند.

او با بیان اینکه در مرحله‌ی دوم کاندیداها متعدد نیستند، گفت: در حال حاضر دو دیدگاه در رقابت هستند. هنگام انتخاب دو گزینه پیش روی مردم است، یا این یا آن، یا پزشکیان یا جلیلی.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان افزود: در این مرحله به کارآمدی شخص و جهان بینی او رای می‌دهیم.

علی عبدالعلی‌زاده با اشاره به تاکید دکتر پزشکیان بر اجرای برنامه‌های توسعه و اسناد بالادستی کارشناسی‌شده گفت: تاکید آقای پزشکیان بر اساس فراهم کردن زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های توسعه است.

او ادامه داد: از سال ۱۳۲۷ که اولین برنامه‌ی توسعه را نوشتند تا به امروز شاهد نگارش و تدوین هفت برنامه توسعه بوده‌ایم. اما همه‌ی این ها برنامه نبودند و برخی از آنها مجموعه‌ی طرح‌های عمرانی دولت بودند. در دولت اصلاحات به دلیل اینکه این کمبود را حس کردیم سند چشم انداز را نوشتیم. برای اینکه مشخص باشد این برنامه‌ها بعد از ۲۰ سال ما را کجا خواهند برد.

عبدالعلی‌زاده با اشاره به عملکرد دولت‌های نهم و دهم گفت: متأسفانه بعد از دولت اصلاحات دولتی آمد که به توسعه فکر نمی‌کرد و در نتیجه سند چشم انداز را کنار گذاشت. و حالا با وجود نزدیک شدن به سال ۱۴۰۴ توسعه‌ای اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: در گفتمانی که الان از سوی دو نامزد مطرح است مسئله خیلی شفاف است و در طول ۱۵ روز تبلیغات مرحله‌ی اول به خوبی نشان داده شد که یک کاندیدا ادامه‌ی وضعیت موجود است، کاندیدایی که مخالف FATF است. در مقابل پزشکیان که کاندیدای برداشتن تحریم‌ها و گشودن رابطه با جهان بر مبنای برد – برد است. او به جای باتون و درفش معتقد به گفتگو و تعامل است.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان با انتقاد از دیدگاهی که معتقد است رئیس جمهور اختیاری ندارد، گفت: الان وقت آن است که به تشریح مواضع دو رقیب ریاست جمهوری بپردازیم و به این پرسش پاسخ دهیم که ۲۰ سال دیگر براساس رای امروز چه اتفاقی خواهد افتاد.

عبدالعلی‌زاده با اشاره به ویژگی کارآمدی گفت: برای سنجش این ویژگی‌ تجربه‌ی کاری رئیس جمهور حائز اهمیت است. در بین این دو رقیب سابقه‌ی اجرایی یک نفر تقریباً صفر است؛ البته او در کارشکنی سابقه‌ی درخشان دارد و قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادر شد یک پایه‌ی آن آن آقای جلیلی بوده است.

او در ادامه گفت: اما پزشکیان از زمان دانشجویی مسئولیت اجرایی داشته است. من از دانشگاه شاهد فعالیت‌های ایشان بودم. او در دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخشید. بدون بودجه دولتی و با کمک روستاییان تعداد بسیاری خانه بهداشت ساخت و برای درمان آسان و ارزان مردم در کشور تلاش کرد.

عبدالعلی‌زاده در مقایسه‌ی آقایان جلیلی و پزشکیان گفت: یک طرف جهانی و با جهان زیستن، یک طرف تحریم. مردم باید بدانند چه کسی و تفکری را انتخاب می‌کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان با اشاره به بیانیه‌ی اخیر قالیباف و اظهارات زاکانی در مناظره‌ها گفت: برادر! این راه و رسم اداره‌ی کشور نیست. نمی‌گذارم یعنی چه؟! این رفتارها گردن کلفتی و توهین به مردم است.

عبدالعلی‌زاده ادامه داد: این‌ها می‌ترسند که اصلاح طلبان سر کار بیایند و پاک دستی و کارآمدی را همزمان به مردم نشان دهند. آقای قالیباف! تو‌ کی هستی که نمی‌گذاری فرآیند قانونی انتخابات طی شود؟! دولت اصلاحات مگر جرمش چیست؟! شما که نمی‌توانید برجام را برگردانید شما با بچه‌های خودتان هم نمی‌توانید مذاکره کنید. به جای مذاکره کتکشان می‌زنید. شما به چه حقی منافع ملی ایران را زیر پا می‌گذارید تا در قدرت بمانید؟

او درباره‌ی ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند گفت: یکی از دلایل باز نشدن یخ آرا خاکستری بین مردم این است که بین ما واژه‌ای جا افتاده تحت عنوان مهندسی انتخابات که البته این شایعه‌ است. تصور می‌کردند که پزشکیان را برای بالا بردن مشارکت آورده‌اند اما نتیجه نشان داد که این حرف‌ها اساسی ندارد.

او ادامه داد: امیدواریم صدایمان را به گوش عزیزانی که شرکت نکرده‌اند برسانیم. قبول دارم که در مرحله اول انتخابات مشارکت کم بوده‌ است. احتمال می‌دهیم که در مرحله دوم انتخابات، مشارکت از ۶۰ درصد عبور کند.

خبرنگار خبرگزاری مهر از برنامه‌ی دولت احتمالی دکتر پزشکیان برای امیدآفرینی در جامعه فارغ از سیاست خارجی پرسید که آقای عبدالعلی‌زاده در پاسخ گفت: در این صورت هم شغل ایجاد خواهد شد و اقتصاد به حرکت در می‌آید. برای نمونه در کشاورزی مدرن که گلخانه است. ما تمام زیرساخت‌های گلخانه را داریم. وضعیت ایران محصولات گلخانه‌ای خوب است.

او با اشاره به سوابق مدیریتی خود گفت: هشتگرد و تبریز و زنجان را من ساخته‌ام، در عمران ما مشکل منابع نداریم و فقط کافی‌ست دولت نگاه خود را عوض کند و به بخش خصوصی احترام بگذارد. گفته می‌شود در ایران خیلی نیاز به کارگر و متخصص داریم اما کجاست مدیری که این‌ها را سامان دهد؟! بدون رفع تحریم‌ها هم باید به دنبال ایجاد اشتغال، شفاف‌سازی و مقابله با فساد برویم.

خبرنگار خبرگزاری دانشجو پرسید: دکتر پزشکیان در مناظرات می‌گفت من کارشناس نیستم. اگر کارشناسان بگویند بنزین ۵۰ هزار تومان شود. آیا پشت این تصمیم باقی می‌ماند؟!

عبدالعلی‌زاده پاسخ داد: به‌خاطر اضافه شدن قیمت بنزین چقدر شهید دادیم طوریکه رهبری گفتند بعضی از این‌ها شهید محسوب شوند.  وزیر نفت دولتی می‌گوید بنزین گران نخواهد شد اما نیمه‌های شب بگویند بنزین گران شد. اگر دولتی تعاملی باشد باید در تلویزیون بیایند و موافق و مخالف صحبت کنند. بعد از دو تا سه ماه که مردم حرف‌ها را می‌شنوند اگر پذیرفتند بعد باید بررسی کرد که آیا یک شبه باید این کار را کرد؟!

او ادامه داد: در پروژه‌ی بنزین هم فقط دولت صاحب پروژه نیست. مردم هم هستند و باید با آنها گفت‌و‌گو‌ کرد. من همه‌ی اینها را تمرین کردم که این جا نشسته‌ام. عمرم را بر سر گفت‌وگو با مردم گذرانده‌ام. این‌ها آزمون‌های مدیریتی‌ست که من این توانایی را در آقا مسعود می‌بینم.

خبرنگار ملت آزاد پرسید: شهروندانی که به قالیباف رأی داده‌اند به پزشکیان رای خواهند داد. برنامه شما برای جلب این آرا چیست؟

عبدالعلی‌زاده پاسخ داد: نقدهایی که مطرح می‌کنیم به شخص نامزدها برمی‌گردد و نه آنهایی که به او رای داده‌اند. آقای قالیباف سال‌ها شهردار تهران بوده و بعضی‌ها هم خاطرات خوشی از آن ایام دارند.

خبرنگار روزنامه‌ی ایران پرسید که چرا علیرغم حمایت همه جانبه اصلاحات دکتر مسعود پزشکیان نتوانست در دور اول موفق شود؟

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: شاید ما نتوانستیم حرفمان را به خوبی منتقل کنیم. قهر کردن در خانواده‌ آسان است اما آشتی کردن هزینه‌بر است. شبهه‌ی مهندسی انتخابات هم اثرگذار بود. امیدواریم در مرحله ی دوم که ببینند رقابت جدی است به صحنه بیایند.

خبرنگار رکنا پرسید: در این سال‌ها رسانه‌ها با محدودیت زیادی مواجه بودند. برنامه‌ی دولت پزشکیان چیست؟! قرار است دوباره همان محدودیت ها باشد؟!

عبدالعلی‌زاده گفت: قرار نیست اینطور باشد و از آزادی شما دفاع خواهد شد.

خبرنگار روزنامه‌ی شرق درباره‌ی رای ندادن آقایان میرحسین موسوی و سیدمصطفی تاج‌زاده و احتمالا تغییر نظر آنها در مرحله‌ی دوم پرسید که علی عبدالعلی‌زاده پاسخ داد: اینکه آقای موسوی در مرحله‌ی اول انتخابات حمایت نکردند  نشانه آزادی آنهاست.

رئیس ستاد انتخابات دکتر پزشکیان درباره‌ی تخلف در مرحله‌ی اول انتخابات گفت: تخلفی نبود، بعضی شعب کار خود را دیر شروع کرده بودند که در این باره نامه‌ای نوشتم. دو مورد هم  دخالت کرده بودند در رای دادن مردم که به ستاد مرکزی گزارش کردیم و رفع شده بود.

عبدالعلی‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره‌ی مناظره در مرحله‌ی دوم انتخابات گفت: ما از مناظره استقبال می‌کنیم. هر چه گفت‌و‌گو‌ بیشتر باشد بهتر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا