خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بوشهری‌ها در این منطقه‌ی پرخطر شنا نکنند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: شنا کردن در تاسیسات آبی امری بسیار پرخطر است و همواره احتمال بروز حوادث جبران ناپذیری از جمله غرق شدگی به همراه دارد.

به گزارش سایت اتحاد خبر (بوشهر) به نقل از خبرگزاری مهر، «عبدالطیف عباسی نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختار فیزیکی شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آبی که در آن جریان دارد مختص مصارف کشاورزی و خدمات است.

او اضافه کرد: برخی افراد برای کمی خنک شدن و تفریح در این شبکه‌های آبیاری شنا می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند به گونه‌ای که در سال گذشته چندین نفر جان خود را به دلیل غرق شدگی در این مناطق دست دادند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: این شبکه‌ها بر پایه اصول مهندسی آبیاری و زهکشی طراحی شده است و با توجه به نیازهای منطقه در بعضی از نقاط با افزایش سرعت و ارتفاع، باعث ناآرام شدن جریان آب می‌شود و به هیچ عنوان شرایطی ایمن برای شنا کردن را ندارد.

او تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد آب با دبی‌های متفاوت که منجر به ایجاد جریان‌های قوی می‌شود و همچنین شیب تند و لیز بودن دیواره‌های کانال‌های آبیاری، این سازه‌ها را به نقاطی کاملاً خطرساز و ممنوعه جهت شنا و آبتنی تبدیل ساخته است و در صورت بروز حادثه، امکان امداد رسانی برای امدادگران نیز بسیار دشوار خواهد بود.

عباسی نژاد افزود: متأسفانه در فصل گرم سال شماری از هم استانی‌ها با بی توجهی نسبت به خطرات، هشدارها و حتی در کنار تابلوهای نصب شده «شنا ممنوع»، در این تأسیسات شنا می‌کنند و حتی برخی از شناگران حرفه‌ای نیز در این شبکه‌ها گیر افتاده و جان خود را از دست می‌دهند.

او تاکید کرد: با توجه به تجارب تلخ گذشته و خطرات بالای شنا کردن در مناطق غیر ایمن، از هموطنان گرامی به ویژه هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم از شنا کردن در شبکه‌های آبیاری، بندهای انتقال آب، سایر تأسیسات آبی و رودخانه‌ها پرهیز کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا