خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تولد بیش از ۴۵ هزار نوزاد در مرکز ناباروری یزد

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد گفت: از ابتدای فعالیت مرکز ناباروری یزد در سال ۱۳۶۸ تاکنون، بالغ بر ۴۵ هزار نوزاد در این مرکز متولد شده اند.

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، دکتر علی محمد عبدلی در نشست با خبرنگاران که با حضور پروفسور افلاطونیان و مسئولان ۶ مرکز مستقر در این پژوهشکده برگزار شد، افزود: پژوهشکده علوم تولید مثل یزد از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان پایه گذار درمان ناباروری در ایران شناخته می‌شود.

او اظهار داشت: تعرفه‌های درمان ناباروری در این مرکز بسیار پایین است و خانواده‌هایی که بضاعت مالی اندکی هم دارند، می‌توانند از خدمات درمانی این مرکز بهره‌مند شوند.

عبدلی تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی با هزینه اندک در این مرکز، سال‌ها قبل از آنکه بیمه‌ها در زمینه پوشش خدمات درمان ناباروری اقدام کنند، رایج بوده و امروز مفتخریم که یزد به عنوان قطب درمان ناباروری در کشور شناخته می‌شود.

او خاطر نشان ساخت: پژوهشکده علوم تولید مثل، اولین پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است که شامل ۶ مرکز تحقیقاتی -درمانی ناباروری، مرکز تحقیقات سقط، مرکز بیولوژی سلول‌های بنیادی، مرکز آندرولوژی، مرکز زیست فناوری و مرکز حفظ باروری است که هر یک از این مراکز دارای دستاورد‌های درخشان در زمینه ناباروری و… می‌باشند.

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد افزود: این پژوهشکده، در سه زمینه آموزش، پژوهش و درمان فعالیت می‌کند و تاکنون تعداد ۴۸ فلوشیپ نازایی،۲۴ نفر PHD بیولوژی تولید مثل و دو فلوشیپ آندرولوژی (ناباروری مردان) را پرورش داده که در کل کشور مشغول به فعالیت هستند.

او مجله IJRM را از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی و مرکز ناباروری یزد برشمرد که با حدود ۲۰ سال سابقه به انتشار مقالات مرتبط با طب تولید مثل می‌پردازد و بیشتر مخاطبان آن از کشور‌های آمریکا، هند، آلمان، چین، انگلستان و… هستند.

عبدلی ادامه داد: تاکنون تعداد هزار و ۴۷۹ مقاله در این مجله به چاپ رسیده و ۱۷۱ کشور مقالات این مجله را خوانده و استفاده نموده اند.

مسئولان مراکز تحقیقاتی مستقر در این پژوهشکده هم، پیوند بافت تخمدان برای بیماران سرطانی به منظور افزایش قدرت باروری، ارزیابی آزمایشات ژنتیک بر روی نمونه‌های خون زوج‌های نابارور و زوج‌های باسابقه سقط مکرر، انجام پژوهش تحت عنوان تاثیر امواج موبایل بر روی جنین و سلول‌های جنینی، ارزیابی باروری‌های پرخطر، صدور ۷۵ مورد مجوز سقط در چهار سال گذشته، انجام آزمایشات تشخیصی و غربالگری با هدف فرزندآوری سالم، تولید و فروش سلول بنیادی، جذب گرنت تحقیقاتی، دریافت گواهی ثبت اختراع جهت طرح گوشت تمیز با استفاده از مهندسی بافت سلول‌های ماهیچه اسکلتی را از جمله دستاورد‌های این مرکز عنوان کردند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا