خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت بزرگترین گروه پروتستان در آمریکا با لقاح مصنوعی

در نشست سالانه کنوانسیون باپتیست جنوبی، نمایندگان به اجتناب از درمان ناباروری رأی دادند.

به گزارش سایت دین‌آنلاین به نقل از گاردین، «بزرگترین گروه پروتستان در ایالات متحده استفاده از لقاح آزمایشگاهی را محکوم کرده است، حرکتی که مطمئناً به نبرد داغ بر سر IVF و حقوق باروری دامن می‌زند.

روز چهارشنبه، در جریان نشست سالانه کنوانسیون باپتیست جنوبی، نمایندگان به قطعنامه‌ای رأی دادند که از باپتیست‌های جنوبی می‌خواهد “بر ارزش بی‌قید و شرط حق زندگی هر انسان، از جمله آن‌هایی که در مرحله جنینی هستند تاکید کنند و تنها از فناوری‌های تولید مثلی استفاده کنند که منطبق با آن است”.

این قطعنامه از کنوانسیون باپتیست جنوبی – گروهی که شامل نزدیک به ۵۰۰۰۰ کلیسا و تقریباً ۱۳ میلیون عضو است – می‌خواهد که از IVF اجتناب کنند.

موفقیت این قطعنامه یک پیروزی بزرگ برای جنبش ضد سقط جنین است، که بخش‌هایی از آن مدت‌هاست با IVF مخالفت کرده‌اند، به این دلیل که ارائه‌دهندگان جنین‌هایی را ایجاد می‌کنند که در رحم زن کاشته نمی‌شوند یا پس از غربالگری به دلیل ناهنجاری‌های ژنتیکی کنار گذاشته می‌شوند.

کلیسای کاتولیک قبلاً رسماً با IVF مخالف کرده‌است، اما این موضوع از نظر تاریخی در میان پروتستان‌ها به این بزرگی ظاهر نشده‌است. اکثریت پروتستان‌های سفیدپوست غیر انجیلی، پروتستان‌های انجیلی سفید و پروتستان‌های سیاه همگی از دسترسی به IVF پشتیبانی می‌کنند.

IVF از زمانی که دادگاه عالی ایالت آلاباما در اوایل سال جاری حکم داد که جنین‌های منجمد مانند “کودکان خارج رحمی” هستند، مورد توجه ملی در آمریکا قرار گرفته است، تصمیمی که باعث شد بسیاری از ارائه دهندگان IVF در این ایالت به طور موقت انجام آن را متوقف کنند.

انتظار می‌رود این هفته، سنای ایالات متحده به لایحه‌ای رأی دهد که حق فدرال برای IVF را تدوین می‌کند. اگرچه انتظار نمی‌رود این لایحه تصویب شود، اما دموکرات‌های سنا امیدوارند که جمهوری‌خواهان مخالفت خود را با درمان ناباروری که به طور گسترده محبوب است، رسما به ثبت برسانند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا