خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاثیر پس انداز بر خواب با کیفیت

تحقیق دانشجویان نشان داد که کنار گذاشتن مبلغی ماهیانه به عنوان پس‌انداز، به افراد کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشند.

به گزارش جماران؛ تحقیقی که توسط دانشجویان دانشگاه بریستول بریتانیا انجام شد، نشان داد که کنار گذاشتن مبلغی بطور منظم و ماهیانه به عنوان پس‌انداز، هرچقدر هم که این مبلغ کم باشد، به افراد کمک می‌کند تا آرامش داشته باشند، نسبت به آینده خوشبین‌تر شوند و در نتیجه خواب بهتری داشته باشند.

یورو نیوز نوشت؛ هدف از این تحقیق، بررسی اثرات مثبت کوتاه‌مدت و بلندمدت «پس‌انداز کردن» بر بهبود کیفیت زندگی افراد بود و اینکه چگونه می‌توان افراد بیشتری را تشویق به شروع پس‌انداز کرد.

نتیجه این تحقیق نشان داد که داشتن «عادات مالی خوب» باعث افزایش سطح تندرستی می‌شود؛ از جمله اینکه «میزان رضایت از زندگی» در افرادی که درآمد پایینی دارند و اقدام به پس‌انداز پول می‌کنند، مشابه سطح رضایت از زندگی در افراد ثروتمندی است که اقدام به پس‌انداز نمی‌کنند.

پژوهشگران در این تحقیق، وضعیت پس‌انداز هزاران نفر را در یک دوره ۱۰ ساله بررسی کردند و دریافتند که پس انداز حتی مقداری اندک، باعث بهبود میزان رضایت افراد از زندگی شده است.

البته آنها در این تحقیق به عوامل دیگر موثر در داشتن «رضایت از زندگی» نیز توجه داشتند؛ مثلا اینکه نقل مکان به یک خانه جدید یا ازدواج تا حد زیادی سلامت روانی افراد را بهبود می‌بخشد و در مقابل از دست دادن شغل باعث افزایش سطح نگرانی‌های افراد می‌شود.

البته در سال‌های اخیر صرفه‌جویی کردن و پس انداز پول، به دلایل متعددی از جمله افزایش هزینه‌های زندگی و قیمت مواد غذایی سخت شده است.

به همین دلیل اندرو گال، رئیس بخش پس‌انداز در انجمن شرکت‌های ساختمانی که این تحقیق را سفارش داده، می‌گوید: «ما از این موضوع آگاه هستیم که برخی در حال حاضر در موقعیت پس‌انداز کردن نیستند؛ با این وجود این یافته‌ها تایید می‌کنند که چرا همه باید تشویق شوند تا در صورت امکان، اندکی پس انداز کنند.»

در این گزارش آمده است که موسسات مالی نیز باید راههای پس‌انداز را برای مردم ساده کنند.

همچنین از آنجا که مردم ممکن است به روش‌های مختلفی قصد پس انداز پول را داشته باشند، موسسات مالی باید روش‌های پس‌انداز مردمی را «انعطاف‌پذیر» کنند و از مشوق‌های متنوعی برای جذب مشتریان استفاده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا