خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لالایی برای در خواب نگه داشتن ملت!

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

✅ قرآن که معجزه جاوید آخرین پیامبر و کتاب هدایت جهانیان برای همیشه تاریخ است و برای شکوفا کردن عقول مدفون آدمیان نازل شده، اعلام می‌کند همه چیز در این جهان -حتی معجزه و امدادهای غیبی- قاعده‌مند است. تنبلی پیشه کردن و انتظار روبراه شدن شرایط و فراهم گردیدن زمینه‌های اوج‌گیری و رسیدن به سعادت داشتن، انتظاری بیهوده بلکه ابلهانه است. رسیدن به هیچ خیر و سعادتی جز با کوشش و تلاش ممکن نیست. این یک اصل و قاعده کلی قرآنی است: «وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى»(نجم/27). ملتی که بخواهد به سعادت و بهروزی برسد، باید تلاش کند. برای بهنر فهماندن این حقیقت، قران داستان عاقبت شوم فرعونیان را یادآور می‌شود و در نهایت این قاعده کلی را بیان می‌کند: «ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ(53/انفال)= اين [عاقبت] بدان سبب است كه خداوند نعمتى را كه بر قومى ارزانى داشته تغيير نمى‏‌دهد مگر آنكه آنان آنچه را در دل دارند، تغيير دهند». هر قومی سرنوشت خود را، خود می‌نویسد.

✅ در قبال بیدار، هوشیار، عاقل و کوشا خواستن آدمیان از جانب قرآن، ستمگران همیشه مردم را خواب، جاهل، تنبل، تسلیم‌پذیر و دلبسته به امیدهای واهی[و به بیان خود قرآن: “أمانیّ”] خواسته‌اند و بیان خواب‌های آمال و امانی ‌آفرین، یکی از راه‌های خواب، آرزمند ساختن و چشم به آسمان دوختن تنبل‌های فراری از تلاش است.

✅ به بیان قرآن در روز قیامت مؤمنان سختکوش، آستین بالازده و کوشا بر اساس باورهای متتقن و معقول، که وحی و عقل را امام و پیشوای خود قرار داده و به فرمان و هدایت آن دو امام، تلاش کرده‌اند، وارد صحنه قیامت می‌شوند در حالی که نور ایمان و عمل صالح، فضای پیش رو و جهت یمن و برکت را برایشان روشن ساخته در حالی که همراهان دنیایی دورو و فریب خورده امیدهای واهی، در صحنه قیامت نوری ندارند، این تنبل‌های‌های فریب خورده بدانان می‌گویند: مگر ما با شما نبودیم؟ چگونه شما نور دارید و در هدایت و روشنی نورتان به مدارج بالای بهشتت راه می‌یابید ولی ما در ظلمت و تاریکی هستیم و به بهشت راه نمی‌یابیم! و جواب می‌شنوند: شما چشم به آسمان تقدیر و وعده‌های نامعقول و غیرمنطقی بسته بودید و فریب خورده امانی و امیدهای واهی بودید. ولی ما با چراغ وحی و عقل، آستین همت بالا زده و تلاش کردیم.

✅ سالیانی است برخی تریبون‌د‌اران مردم را با نقل خواب‌ها و کرامات بی‌اساس و امید واهی بخش، مردم را از عقلانیت، انتخاب و تلاش منطقی دور کرده و گرفتار «امانیّ» و امیدهای واهی ساخته‌اند. به جای این که کارنامه مسئولان را مطرح ساخته و زیر پتک نقد، جلا دهند؛ برایشان کرامت می‌سازند تا کسی جرات نقد آنان را نیابد. خواب‌های غیر معقول و واهی جعل می‌کنند تا فریب خورگان امید یابند و از پرسش و حقیقت‌جویی دوری جویند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا