خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاملا هریس، شوهر یهودی و یهودیان میانه‌رو

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، کاملا هریس را جایگزین نامناسبی برای بایدن می‌داند و از طرف دیگر فرصت صد روزه را برای معرفی یک شخص ناشناخته‌تر نیز کم می‌داند. او گزینه‌ی دوم دموکرات‌ها را فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسام می‌دانست و احتمال آمدن میشل اوباما را نیز منتفی می‌دانست.

علی بیگدلی

آقای بیگدلی در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی کنار کشیدن جو بایدن و تاثیر آن در انتخابات آینده‌ی آمریکا می‌گوید: این کنار کشیدن به نفع دموکرات‌ها تمام نخواهد شد و به احتمال قوی ترامپ رای خواهد آورد. بایدن با سوابق سیاسی عمیقی که داشت می‌توانست کماکان رقیب سختی برای ترامپ باشد. کنار رفتن بایدن و مطرح شدن نام خانم هریس تعادل رای دو جناح را به هم زد و این کاملا به نفع ترامپ است.

او به سوابق ضعیف هریس به عنوان معاون رئیس جمهور نیز اشاره کرد و او را عنصری عنوان می‌کرد که چندان فعال نبوده و خیلی به بازی گرفته نشده است. او همین امر را عاملی برای عدم موفقیت او می‌دانست.

از طرف دیگر در این مصاحبه به همسر یهودی هریس نیز اشاره شد که از نگاه این تحلیلگر همین امر می‌تواند عاملی برای جذب آرای یهودیان میانه‌رو و بهتر شدن روابط با اسرائیل شود.

بیگدلی پیش‌بینی می‌کند در این فرصت کوتاه امکان ارائه‌ی گزینه‌ی بهتر از کاملا هریس از جانب دموکرات‌ها وجود نخواهد داشت و به حمایت جو بایدن و بیل کلینتون از هریس اشاره کرد.

او اضافه کرد: با این حال اصل بر این است که کنوانسیون ملی حزب تشکیل شود و به خانم هریس اجازه دهند که به عنوان کاندیدای دموکرات‌ها فعالیت کند.

بیگدلی گزینه‌ی دیگر دموکرات‌ها را، فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسام، و اینطور توضیح داد: «کالیفرنیا برزگترین ایالت آمریکاست و چهل و چند نماینده در مجلس آمریکا دارد. علاوه بر این فضای عمومی آمریکا یک فضای ضدزن به خصوص از جانب جمهوری‌خواهان است. تجربه‌ی خانم بیل کلینتون در آمریکا نشان می‌دهد زن بودن نمی‌تواند مزیتی برای خانم کاملا هریس باشد.»

او به فرصت کوتاه این صد روز برای معرفی یک شخص جدید از جانب دموکرات‌ها نیز اشاره کرد.

این تحلیلگر سیاسی همچنین گفت که احتمال حضور میشل اوباما تقریبا منتفی‌ست و از جمله دلایلش نیز رنگین پوست بودن او و بازخورد منفی این امر میان گروهی از مردم و خصوصا جمهوری‌خواهان است.

بیگدلی توضیح در این مورد را با کاملا هریس ادامه داد: در مورد خانم هریس هم همین مسئله وجود دارد. می‌گویند ایشان اصالتا آمریکایی نیست و رنگین پوست هم هست.

او کنار کشیدن بایدن را نامربوط به ترور ترامپ می‌دانست و دلیل را اینطور توضیح می‌داد: شرایط آقای بایدن واقعا به گونه‌ای نبود که رقیب ترامپ بماند.

بیگدلی در این مسئله به فشار یاران نزدیک بایدن یعنی بیل کلینتون و باراک اوباما و نیز اهمیت حفظ اتحاد میان دموکرات‌ها اشاره کرد.

بیگدلی درباره‌ی تفاوت هریس و بایدن در مواجهه با ایران نیز مجددا به یهودی بودن شوهر او و احتمال نزدیک شدن دولت او به اسرائیل اشاره کرد.

او البته گفت که دموکرات‌ها معمولا روابط صمیمانه‌ای با اسرائیل نداشته‌اند.

این تحلیلگر در پایان این دو جمله‌ی متناقش گفت: معلوم نیست. شاید روی کار آمدن کاملا هریس باعث تیره‌تر شدن روابط آمریکا و ایران شود.

سوال دیگر از علی بیگدلی درباره‌ی اشاره‌ی ترامپ در یکی از آخرین توئیت‌هایش به جانبداری شبکه‌ی ABC و پیشنهاد فاکس‌نیوز به جای آن گفت: هر کدام از این رسانه‌ها طرفدار یک طیف است. فاکس‌نیوز از دونالد ترامپ حمایت می‌کند و مورد اعتماد اوست. اما به طور کلی رسانه‌ها چندان تاثیری در تحرک رای‌دهندگان ندارند. از طرفی رای مردم و از طرفی رای الکترال به خصوص نمایندگان مجلس می‌تواند شانس کاندیدها را بالا ببرد.

توئیت دونالد ترامپ درباره‌ی شبکه‌ی ABC

بیگدلی آینده‌ی جنگ اوکراین را با آمدن ترامپ اینطور شرح می‌داد که باتوجه به تفکرات نومحافظه‌کارانه‌ی او به پوتین نزدیک خواهد شد و احتمالا جنگ را به نفع روسیه تمام خواهد کرد اما با آمدن هریس سیاست اوباما ادامه پیدا خواهد کرد و زلنسکی حمایت بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا