خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی از خوزستان با طبیب جمهور

نوید خواجه‌حسینی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

خبر تایید صلاحیت دکتر پزشکیان بعنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاحات سبب موجی از شادی و امید در میان هواداران این جریان خوشنام قرار گرفت و شاید در این میان جوانانی که موی آنها در اثر وعده های رنگی و خوش زرق و برق دولت های مختلف رو به سپیدی گذاشته، بازگشت دولت سوم خاتمی امید ادامه حیات و نوری در این تاریکی بود.
جوانانی که چون من با وجود موج عظیم خالص سازی ها و فشارهایی نظیر شکایت های قضایی به جرم دفاع از حقوق عامه و نقدهای ساده تخصصی، برای ساخت وطن پای هزینه های آن ماندند اما با چشمانی اشکبار شاهد خداحافظی و مهاجرت دوستانی بودند که از آنان اکنون تنها یک سیم کارت خاموش باقی مانده و پس از تلاش های فراوان دربرقراری تماس اینترنتی با هزینه های سنگین و امتحان فیلترشکن های گوناگون و لابلای قطعی های مکرر نت صیانت شده، صدای عزیزی را میشوند که میگوید در اداره کشور برای من و تو جایی نیست تو هم مهاجرت کن.

جناب دکتر پزشکیان در زمانی که اکثریت جامعه ناامید از صندوق رای شده بودند و امکانات ستادهای شما با رقیب انتخاباتی غیرقابل مقایسه بود جوانانی گمنام بدون حکم های کاغذی، پای کار آمدند برای ایران و چه شعار زیبا و نام آشنایی برای ایران.

در میان جوانان کشور، من شاهد بودم که جوانان خوزستان در تابستان سخت و گرم این استان به میدان کارزار انتخابات آمدند و البته نه با اتوبوس های کولردار VIP، جوانان خوزستان همچون شیرزنان و دلیرمردانی که روزی برای دفاع از ایران 24هزار شهید را تقدیم ایران عزیز کرده بودند، آمدند ولی نه برای شام و نه در مکان های مجهز و کولردار.

و چه زیبا بود آنجایی که در اوج معضلات زیست محیطی ناشی از آلاینده های نفتی و صنعتی جوانان خوزستان یکپارچه شعار میدادند ((با اینکه هوا نداریم ولی هوات رو داریم)).

طبیب جمهور، این جوانان همان هایی هستند که رتبه دوم بیکاری در کشور را دارند همان هایی که استان زرخیزشان در محرومیت جز رتبه های اول و در حاشیه نشینی رتبه نخست را دارد، این جوانان همان هایی هستند که اغلب با وجود مهارت و تخصص کافی، سال ها است که امیدشان شده فعالیت در تاکسی های اینترنتی و با حسرت مدیران پروازی را در استان خود از مبدا به مقصد میرسانند اما مقصد زندگی خودشان نامعلوم است.

جناب رییس جمهور منتخب اگر در کشور باران یک نعمت است اما در خوزستان یک زحمت است چراکه با وجود توجه ویژه کشوری در اهواز که بعنوان مرکز قلب اقتصادی کشور مشهور است با چند میلی متر بارندگی زندگی شهروندانش به زیر آب میرود و سبب خسارات شدید مادی میگردد و افتخار مدیرانش در دولت های مختلف آن بوده که مانور دفع آب های سطحی برگزار میکنند تا دریاچه های فاضلاب را در کمتر از دو یا سه روز با دستگاههای مکنده پاکسازی کنند.

اینجا خوزستان است جایی که رویای صدام و صدامیان را در فتح سه روزه پایتخت سیاسی کشور نقش بر آب کرد و دلیرانه برای ایران در طول تاریخ پر درد این سرزمین مقدس ایستاد اما اکنون گله مند از تحصیل دانش آموزان خود در کپر و زیرساخت های فوق ضعیف در بخش بهداشت و درمان است.

آقای پزشکیان خوزستان درگیر مدیرانی است که شکواییه شهروندان آن بجایی نمیرسد و همچون شهر جدید رامین فاقد زیرساخت های حیاتی نظیر داروخانه و درمانگاه شبانه روزی است و حتی شهروند کارآفرین آن یازده سال است که در زمین خریداری کرده خود مجوز فعالیت نمیگیرد و در اثر کمبود امنیت کل ابزار کارش سال گذشته بسرقت رفت و جای دلجویی و جبران خسارت شرکت عمران این شهر جدید از او شکایت قضایی کردند.

آری اینجا استانی است که زخم ناکارآمدی ها و بی کفایتی های مدیران آن در دوران های گوناگون مدیریتی هنوز بر پیکر خرمشهرها و آبادان هایش باقی است و دیگر شهری را در این استان یافت نمیکنید که خرم و آباد باشد.

جناب دکتر پزشکیان اگر روزی شعار رژیم بعث عراق و صدامیان الف دزفول بود امروزه موشک های ناکارآمدی مدیران و محرومیت ها فریاد میزند الف خوزستان.

اینجا همان استانی است که حتی در بحث نهضت ملی مسکن هم از آخر رتبه اول را کسب کرده و هر از گاهی متقاضیان آن با بنرهایی در دست از آرزوی بعضا سه ساله خود برای داشتن یک سقف خانه 75متری در کف خیابان ها میگویند.

دکتر پزشکیان خوزستان میتواند در آبادی کشور سهم داشته باشد، خوزستان اقیانوسی از پتانسیل و ظرفیت است که میتواند با اهتمام ویژه در بخش کشاورزی و اجتناب از طرح های غیرکارشناسانه نظیر انتقال آب کل نیاز محصولات کشاورزی کشور را تامین و بعضا با احداث صنایع تبدیلی روی زمین های زراعی سبب صادرات آن شود.

خوزستان میتواند با بیش از نه هزار راس گاومیش با احداث دادمداری ویژه و همچنین ایجاد اتحادیه برای گاومیش داران قطب لبنی گاومیش در منطقه سبب نقش آفرینی در درافزایش درآمد در بخش ناخالص ملی شود.

قلب اقتصادی کشور میتواند برای ایران همچنان بتپد اما طبیب جمهور لطفا پیش از آنفارکتوس از طریق انتصاب مدیرانی متخصص، متعهد و جوان به داد آن میرسد و نگذار کار به الکتروشوک برسد.

با آرزوی روزهای خوش برای ایران عزیز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا