خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان در مسیر ثبت ملی قرار گرفت

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کوهبنان از آغاز مستندسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی ملموس و ناملموس قدیمی‌ترین نانوایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت گفتارنو (کرمان)، به نقل از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، «مهدی احمدی در خصوص ثبت قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان گفت: نانوایی احمد قطبی معروف به نانوایی شیخ احمد با قدمتی نزدیک به صدسال با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات ارائه شده به عنوان قدیمی‌ترین نانوایی در استان کرمان معرفی شده است.

رئیس میراث‌فرهنگی کوهبنان افزود: کار مستندسازی این اثر توسط کارشناسان اداره کل استان به پایان رسیده و در حال آماده سازی پرونده برای ارائه به شورای ملی ثبت است.

او بیان کرد: ثبت آثار در فهرست ملی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است که در کنار کمک به حفاظت و صیانت از اثر منجر به جذب گردشگر در مسیر توسعه صنعت گردشگری شهرستان است.

احمدی خاطرنشان کرد: این نانوایی به همراه مالک به‌عنوان پیشکسوت نانوایی استان برای ثبت در فهرست ملی آثار ملموس و ناملموس کشور مستندسازی شده و با تمهیدات اندیشیده شده مرمت، احیا و فعال شدن آن در دستور کار قرار دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا