خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پنل‌های خورشیدی به اداره‌های قم رسید

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: در راستای تأمین پنج تا ۲۰ درصد برق مصرفی شرکت‌های دولتی از طریق انرژی‌های پاک، ۲۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات بر ساعت در ادارات این استان نصب شده است.

به گزارش سایت قم فردا، «محمدرضا مهاجری افزود: نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات قم روزانه ۳۹۰ کیلووات برق تولید می‌کنند.

او گفت: بر اساس مصوبات دولت همه شرکت‌ها و ادارات دولتی باید حداقل پنج تا ۲۰ درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین نمایند.

او با اظهار امیدواری نسبت به راه‌اندازی سه نیروگاه جدید خورشیدی در آینده نزدیک، ادامه داد: باتوجه‌ به تعداد قابل‌توجه روزهای آفتابی در قم، بسیاری از فضاهای عمومی و منازل شخصی قابلیت نصب این پنل‌ها را دارا هستند.

مهاجری عنوان کرد: درصورتی‌که ادارات استان نتوانند پنج تا ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند، مطابق این مصوبه و قانون مشمول پرداخت جریمه می‌شوند.

او با بیان اینکه افزون بر ۲۵۰ سامانه پنل خورشیدی در سطح استان فعال است، گفت: ظرفیت نامی نیروگاه‌های خورشیدی در قم بیش از ۱۸ هزار کیلووات است.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که ازاین‌بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجراشده است، همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا