خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسرائیل؛‌ قلعه پر هزینه | غلامعلی دهقان

غلامعلی دهقان، فعال سیاسی، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در اخرین اخبار مربوط به وضعیت منطقه خاورمیانه نیویورک تایمز رسانه معروف امریکایی از پرواز جنگنده های بیشتری به مقصد این منطقه خبر داده است.

انگار حامیان اسرائیل بازهم نگران حملات آتی به اسرائیل شده اند. کاش می شد تئودور هرتسل، بنیانگذار صهیونیسم که در کتاب دولت یهود شکل گیری اسرائیل را به مثابه قلعه ای برای دفاع از تمدن غرب در برابر بربریت و وحشی گری آسیا معرفی می کرد از خاک بر می خاست تا ملاحظه کند نه تنها این قلعه دیگر نفعی ندارد بلکه چنان هزینه های سنگینی بر کشورهای حامی خود ایجاد کرده است که حتی سرو صدای شهروندان این کشورها را هم درآورده است.

هزینه های فراوان مالی و سیاسی و اعتباری چنان برای حامیان اسرائیل و تمدن غرب زیاد شده که اینان را دچار سردرگمی کرده است. فقط در دفاع از اسرائیل در حملات قبلی ایران آنان نزدیک یک میلیارد و نیم دلار هزینه نظامی انجام دادند.

این کمترین هزینه فقط در زمینه نظامی است بلکه مهمتر از همه از دست رفتن اعتبار غربی‌ها در موضوع حقوق بشر است. ظلمی که به مردم بی دفاع غزه در طول این مدت شده است بعید است در تاریخ سابقه داشته باشد. چهل هزار کشته و چندین برابر مصدوم از تبعات حمله به غزه بوده است. انگار هزینه های قلعه اسرائیل فراتر از آن چیزی بوده است که هرتسل فکرش را می کرد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا