خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۵ مرداد سال ۸۰ | فروکش کردن انتقادات به کابینه‌ی خاتمی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 25 مرداد 1380 | 26 جمادی‌الاول 1422 16 آگوست 2001

«در منزل و دفتر کوشک، کار می‌ کردم. وقت زیادی صرف مطالعه گزارش‌ها و مقدمه کتاب «یاد یاران» و نوشته خاطرات عفت [= کتاب پابه‌پای سرو] شد. بحث و انتقاد بر سر صلاحیت اعضای پیشنهادی آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، برای کابینه جدید ادامه دارد؛ گرچه کمی فروکش‌ کرده است. تقریباً اجماعی است که کابینه جدید، ضعیف‌تر از گذشته است و خارجی‌ها، بیشتر به تسلیم‌ شدن آقای خاتمی حمل می‌کنند که چنین نیست و خود ایشان آنها را پذیرفته است.

در فلسطین، اوضاع بحرانی‌تر شده؛ یک فلسطینی مبارز، در زندان حکومت خودگردان، پس از یک هفته بازداشت، فوت کرده که برای [یاسر] عرفات، [رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین]، باعث شرمساری است و چهار فلسطینی عضو سازمان الفتح عرفات، در یک نزاع داخلی‌ کشته شده‌اند و سه نفر هم زخمی‌اند؛ شرمساری دیگر. فرستاده ویژه اروپا برای میانجی‌گری هم پس از ملاقات‌هایش، ابراز بدبینی کرده و آمریکا هم منطقه را بحرانی معرفی می‌کند.

آمریکا و ترکیه، در مورد اختلاف ایران و جمهوری آذربایجان [در مورد میدان نفتی در دریای خزر]، نوعی جانبداری از آذربایجان کرده‌اند. در مقدونیه، آتش‌بس برقرار شده و دولت مقدونیه، پذیرفته که زبان آلبانی هم رسمیت داشته باشد. در افغانستان، فرستادگان ویژه آمریکا و آلمان و استرالیا، برای نجات بازداشت‌شدگان مُبشران مسیحی که به جرم تبلیغ مسیحیت، از سوی طالبان بازداشت شده‌اند، ناکام مانده‌اند. نگران کیفرهای تُند هستند؛ این‌ها جزو افرادی هستند که به عنوان امدادگری به افغانستان رفته‌اند.

مشکلات سیل استان‌گلستان و جاجرم، حل‌نشده و مردم از ضعف امدادها و پیدا نشدن بسیاری از مفقودان ناراحت‌اند. تاکنون در گلستان 205 جسد پیدا شده و 255 نفر هم مفقود هستند؛ لابد زیرگل و لای یا در اعماق دریاچه سد گلستان هستند و 40 نفر هم در جاجرم، کشته و مفقود دارند. سیل عظیمی هم در رودخانه اترک جاری شده و تاکنون مهار شده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا