خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پزشکیان تنها یک گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان را قبول کرد»

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به ترکیب کابینه معرفی شده توسط پزشکیان، گفت: به نظرم مجموعه اطرافیان آقای پزشکیان و آقای ظریف در این باره نسبت به مجمع نمایندگان و شخصیتهای سیاسی و مدیریتی منطقه آذربایجان کم لطفی کردند.

به گزارش سایت آذرقلم (تبریز)، «علیرضا نوین، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفتگو با خبرنگار ما، تصریح کرد: مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، پنج گزینه را برای تصدی پنج وزارتخانه به دکتر پزشکیان معرفی کرده بود اما تنها یک گزینه در ترکیب دولت آقای پزشکیان قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس با بیان اینکه این مجمع برای پنج وزارتخانه: صمت، علوم و تحقیقات، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، گردشگری و میراث فرهنگی گزینه هایی را معرفی کرده بود گفت: متاسفانه شاهد هستیم که از بین پنج گزینه تنها به یک وزارتخانه (جهادکشاورزی) بسنده شده است.

نوین افزود: به نظرم مجموعه اطرافیان آقای پزشکیان و آقای ظریف در این باره کم لطفی کردند. ما این معرفی را به صورت تلفنی، مکتوب و هم از طریق کارتابل مجلس به اطلاع آقای رئیس جمهور رساندیم اما نتیجه کار، چندان راضی کننده نبود، نه برای ما نمایندگان و نه برای مردم آذربایجان. با این حال نوبت همدلی و حمایت است و در هر صورت بنای کار ما حمایت و همراهی با دولتی خواهد بود که از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال آذرقلم که آیا از عدم پذیرش گزینه های پیشنهادی مجمع نمایندگان از سوی پزشکیان ناراضی نیستید گفت: هر چند مبنای کار ما همدلی، همگرایی و پرهیز از اختلاف و تفرقه و حمایت از دولت است اما این امر به منزله رفع مسئولیت و نفی استقلال مجلس نیست. مجلس برای خود استقلال قائل است و در ادامه کار هر جا لازم ببیند از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح، کار و عملکرد وزرا را رصد و نظارت خواهد کرد.

نوین در پاسخ به این سوال خبرنگار آذرقلم که به پیش بینی او، چه گزینه هایی می توانند رای اعتماد بگیرند و چه افرادی از فیلتر مجلس عبور نمی کنند گفت: فضای عمومی مجلس و آنچه که ما از نشست ها و مذاکرات و گفتگوها دریافت می کنیم حاکی از آن است که نمایندگان طیف های مختلف هم نسبت به این ترکیب کابینه انتقاداتی دارند. با توجه به برآیند همه حرف ها و حدیث ها، به نظرم نسبت به 3 وزیر معرفی شده حساسیت زیادی وجود دارد.

نوین از اعلام اسامی این افراد خودداری کرد ولی در عین حال گفت: به نظرم نسبت به گزینه وزیر امور خارجه حرف و حدیث زیادی نباشد اما برای گزینه معرفی شده برای وزارت اقتصاد صحبت و انتقاد زیاد باشد.

به هر حال امیدواریم طی یک هفته شبهه ها رفع شده و بعد از بررسی گزینه ها در کمیسیونهای ویژه، هفته آینده در صحن علنی مجلس، جلسه کسب رای اعتماد برای کابینه برگزار شود.تشکیل بانک توسعه آذربایجان در دستور کار مجمع نمایندگان استان علیرضا نوین، عضو کمیسیون عمران مجلس، با توصیف چهار ویژگی یک کابینه موفق گفت: افراد معرفی شده باید کاربلد، دارای توان و انرژی و کارنامه موفق بوده و با مبانی انقلاب و رهبری زاویه و اختلاف نظر نداشته باشند. ضمن آنکه به عنوان چهارمین ویژگی مهم، فراجناحی بوده و وارد بازی ها و جدال های سیاسی نشوند. چرا که مردم از این همه جدال سیاسی خسته شده اند. آنها خدمت می خواهند و نه جدال بین دولت و مجلس، یا برخورد دولت و رسانه و سایر ارگان ها.

او افزود: در این شرایط حساس، معتقدم که اگر دولت موفق باشد به منزله موفقیت همه ما، همه مردم و نظام است. بنابراین همه موافقان و مخالفان طبق فرموده رهبری باید تلاش کنند دولت وظیفه خود در خدمت رسانی به مردم را به نحو احسن انجام دهد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا