خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هوای پاک» در خانه اصفهانی‌ها هم نیست!

پژوهشی که در گروه محیط‌زیست دانشگاه آزاد اصفهان انجام شده نشان می‌دهد فلزات سنگین مثل سرب و کادمیم حتی در فضاهای بسته و خانه‌های این شهر وجود دارند.

به گزارش سایت صاحب نیوز (اصفهان)، «مردم اصفهان حتی در خانه‌هایشان هوای آلوده به فلزات سنگین را نفس می‌کشند. پژوهشی که گروه محیط‌زیست دانشگاه آزاد اصفهان انجام داده این نتیجه را نشان می‌دهد.

این مطالعه روی ۸۴ نمونه گردوغبار جمع‌آوری شده از فضای داخل منازل مسکونی انجام شده است. در این نمونه‌ها عناصری از جمله کادمیم و سرب مشاهده شد. علاوه بر عناصر سنگین، وجود هیدروکربن‌های آروماتیک چندحلقه‌ای نیز گزارش شده است.

مدیرگروه محیط‌زیست دانشگاه آزاد اصفهان در مصاحبه‌ای گفت: این آلاینده‌ها حاصل فعالیت ابرصنایع متعدد در پیرامون شهر اصفهان است.

او علاوه بر این صنایع، تبدیل‌شدن تالاب گاوخونی به کانون گرد و غبار را هم مؤثر می‌داند.

به گفته کارشناسان، تنفس این عناصر، ریسک ابتلا به انواع بیماری‌ها را از جمله سرطان‌ها بالا می‌برد.

همچنین پژوهش بر ۲۰۰ نمونه بندناف جنین انجام شده است. افزایش میانگین غلظت ماهیانه منوکسید کربن و ریزگرد موجب اختلال در عملکرد و سلامت کبد و تیروئید در جنین‌ها شده است.

همچنین وزن و قد نوزادان متولد شده در شهر اصفهان را با کاهش قابل‌توجهی مواجه کرده است. مدیرگروه محیط‌زیست این دانشگاه، استفاده از سوخت‌های استاندارد در صنایع را لازم دانسته است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا