خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتشارات علمی و فرهنگی در بن‌بست

انتشارات علمی و فرهنگی، برخلاف سابقه‌ی درخشانی که در گذشته داشته است، چند ماهی می‌شود که در بن‌بست گرفتار شده است. تعطیلی فروشگاه و نیمه‌تعطیلی چاپخانه، مشکلات پخش و توزیع، نارضایتی کارکنان به دلیل حقوق نگرفتن، تعدادی از مشکلاتی هستند که این انتشارات و کارکنان با آن درگیر هستند.

به گزارش انصاف نیوز، برخی از کارکنان انتشارات علمی و فرهنگی از به تعویق افتادن حقوقشان خبر دادند. درواقع تعدادی از کارکنان انتشارات، از اول سال ۱۴۰۳ تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

این در حالی است که کارکنان با مجموعه‌ی انتشارات مذاکره کرده بودند از شکایتشان منصرف شوند تا بتوانند تسویه‌حساب کنند اما حالا مدیران پیام‌ها و تلفن‌های کارکنان را جواب نمی‌دهند! همچنین کسانی که از مجموعه جدا شده‌اند تاکنون حقوقشان را دریافت نکرده‌اند.

آنطور که برخی از کارکنان انتشارات می‌گویند، علت این بدقولی‌ها، نبود نقدینگی است اما حقوق برخی از کارکنان تا تیر ۱۴۰۳ به‌طور کامل تسویه شده است!

امروز برخلاف سابقه‌ی مثال‌زدنی انتشارات علمی و فرهنگی در تولید کتاب‌های «تاریخ اسلام و ایران، ایران‌شناسی، ادبیات کهن فارسی و…» چاپخانه و بخش تولید محتوای انتشارات تقریبا تعطیل هستند و سایت هم در دسترس نیست. پیش‌تر هم فروش مجازی در سایت انجام نمی‌شده و درحال‌حاضر کتاب جدیدی از انتشارات روانه‌ی بازار نشده است.

خبرها حاکی از این است که موجودی فروشگاه گلفام که درطول یک سال گذشته تعطیل بوده است، فروخته شده است و برخی از کارکنان از این اقدام به‌عنوان «چوب حراج به دارایی‌های انتشارات علمی و فرهنگی» نام می‌برند. از سوی دیگر تعطیلی چندماهه‌ی فروشگاه کریمخان هم باعث خسارت دیگری بر انتشارات علمی و فرهنگی شد.

اخیرا جمعی از کارکنان شرکت انتشارات علمی و فرهنگ و شرکت‌های تابعه، نامه‌ای سرگشاده‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با موضوع «نابودی و ورشکستگی انتشارات علمی و فرهنگی و راه‌حل آن» نوشته‌اند. قبل از این، نامه‌ی دیگری راجع به اثرات نامطلوب مدیریت قاسم صفایی‌نژاد برای این انتشارات نوشته شده بوده است. 

نکته‌ی مشترک بندهای این نامه، مربوط به نحوه‌ی مدیریت آقای صفایی‌نژاد است که باعث «حیف و میلِ» منابع مالی انتشارات شده است و از طرف دیگر تعطیلی چهار فروشگاه را رقم زده است.

برخی از بندهای این نامه عبارتند از:

  • اخراج و بازخرید پرسنل کارآمد و صالح
  • پرداخت مضاعف مالیات و بیمه
  • تعطیلی شرکت‌های تابعه
  • اجاره ساختمان‌ها به شرکت‌های تابعه
  • فروش کلیه منابع ارزی انتشارات
  • تعطیلی بخش کودک و نوجوان انتشارات و مجله پرنده آبی
  • و…

انصاف نیوز طی گزارشی در ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با عنوان پروژه ورشکسته‌سازی انتشارات علمی و فرهنگی را کلید زده‌اند؟! به توقف توزیع کتاب‌ها به بهانه‌ی انبارگردانی و تعطیلی فروشگاه انتشارات علمی و فرهنگی در خیابان انقلاب پرداخته بود. در گزارش دیگری که در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با عنوان «ردپای جبهه پایداری در ویرانی انتشارات علمی و فرهنگی» منتشر شد، به یکی از انتصابات عجیب در این انتشارات پرداخته شد که طبق آن شخصی که سابقه‌ی ورزشی داشت، در سِمت معاونت این انتشارات فعالیت می‌کرد و بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع، از سمت خود استعفا کرد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا