خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع مردمی و اعتراض به مصوبه جدایی دنای شمالی

مردم کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در مخالفت با مصوبه جدایی دنای شمالی و بحث انتقال آب از این منظر زیبای طبیعی و میراث ارزشمند در خیابان باقرخان یاسوج تجمع کردند.

به گزارش سایت عصر دنا (یاسوج)، «تجمع اعتراضی به مصوبه جدایی دنای شمالی از کهگیلویه و بویراحمد در یکی از خیابان های یاسوج برگزار شد و جمع زیادی از مردم استان خواهان ابطال این مصوبه از سوی مسئولان ملی و استانی بودند.

یکی از این افراد گفت: مسئولان باید به مطالبه به حق مردم گوش دهند و تا دیر نشده مانع اجرای این مصوبه شوند، چنانچه سهل انگاری وجود داشته، اصلاح شود.

او ادامه داد: ما دست از مطالبه گری برنمی داریم مگر روزی که تصمیمی در خور گرفته شود و مدیریت یکپارچه دنا حفظ شود چون می دانیم این مصوبه به ضرر زیست بوم منطقه هست.

فرد دیگری تاکید کرد: دنا هویت و شرافت ما لر زبانان است و با گرفتن دنا از ما هویت ما زیر سوال می رود و همچنین محیط زیست این استان نابود می شود.

او تاکید کرد: مسئولان باید با قدرت جلوی نابودی زیست کره دنا و محیط زیست منطقه را بگیرند و مانع اجرای سد در دنای شمالی احداث شود.

شواهد حاکی است که مصوبه جدایی دنای شمالی به وسعت (۶۱ هزار هکتار) از کهگیلویه و بویراحمد و واگذاری آن به استان اصفهان بدون حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه امسال در شورای عالی محیط زیست به تصویب رسیده است.

عکس: صادق رودشتی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا