خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از طرح نور چه خبر؟ | یک روز ون‌های طرح نور در مرکز شهر

گزارش پیش رو حاصل یک ساعت قدم زدن خبرنگار انصاف نیوز در خیابان ولیعصر، میدان فلسطین و نظاره‌ی آخرین شرایط ون‌های طرح نور یا همان گشت ارشاد است. دیدن ماموران طرح نور که آفتاب‌خورده و خسته دور میدان فلسطین با ون‌هایشان توقف کرده بودند و لوبیاپلو می‌خوردند، غریب‌ترین تصویر این گزارش بود. به نظر می‌آید آنجا، مسجد امام صادق، محل استراحت هر روزه‌ی ون‌های این اطراف است.

ساعت 2:35 ظهر

حدود پنج ون طرح نور در محدوده‌ی میدان فلسطین و غالبا روبروی مسجد امام جعفر صادق ایستاده بودند و مشغول استراحت بودند. نهارشان را در ظرف‌های پلاستیکی می‌خوردند و لوبیاپلو داشتند! شیشه‌های تمام این ون‌ها کاملا تیره بودند و روی همه‌ی آن‌ها کد 1133 نوشته شده بود.

در گذر از خیابان ولیعصر به سمت چهاراه ولیعصر چند موتور که به نظر یگان ویژه بودند و حفاظ‌های فلزی در روبرویشان بود از خیابان عبور کردند.

در کنار ورودی شمال شرقی مترو تئاتر شهر یک ون یگان امداد نیروی انتظامی شهر تهران، حدود دوازده موتور سیکلت و یک خودرو وانت که آن هم آرم یگان امداد را داشت کنار خیابان ایستاده بودند.

تنها یک پلیس با لباس سیاه در سمت سایه‌ی ون ایستاده بود. در ون باز بود. به نظر کسی داخل ون هم نبود الا یک پلیس که آن هم بر صندلی جلویی کش آمده بود و پوتینش از صندلی آویزان بود. یک کلمن بزرگ آب مقابل در ون بود و رویش هم یک کولر آبی کوچک.

یکی از رانندگان تاکسی در خط کنار دکه‌ی روزنامه‌فروشی ایستاده بود و به تیتر تاکسی‌های برقی گران‌قیمت شهرداری نگاه می‌کرد: کدوم راننده تاکسی آخه 1 و 200 داره که تاکسی برقی بخره؟!

در مورد گشت ارشاد و طرح نور می‌گفت که برخوردهای تندشان کمتر تکرار شده و هر چه بوده برای گذشته بوده است. او اضافه کرد که ماموران یگان امداد معمولا کاری به کار حجاب ندارد و آن مامورانی که در مورد حجاب تذکر می‌دهند معمولا صبح‌ها می‌آیند.

اطراف میدان ولیعصر هم فقط یک ون دیده شد در حال دور زدن میدان.

3:10 ظهر

ون‌هایی که تا این ساعت مشغول استراحت بودند از خیابان طالقانی به محل‌های استقرارشان بازمی‌گشتند. خانواده‌ای مسافر مقابل مسجد امام صادق بودند که ماموران طرح نور از غذایشان سهمی هم به آن‌ها داده بودند: پلیس دلش به حالمون سوخت به ما هم غذا دادند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا