خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 4 شهریور سال ۸۰ | خاتمی برخلاف نظر چه کسانی پزشکیان را به‌عنوان وزیر انتخاب کرد؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 4 شهریور 1380 | 6 جمادی‌الثانی 1422 26 آگوست 2001

«[آقای داتو محمد خالص]، سفیر مالزی، برای خداحافظی آمد. صحبت‌ها از ضرورت توسعه روابط بود. جمعی از اعضای فرهنگستان علوم پزشکی آمدند؛ آقایان دکتر [ایرج] فاضل، دکتر [علی] نوبخت و دکتر [رضا] ملک‌زاده و… از انتخاب آقای [مسعود] پزشکیان، وزیر بهداشت و درمان جدید ناراحت‌اند و گفتند، آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، از آنها نظر خواسته و برعکس نظرشان عمل‌ کرده است.

و نیز از رکودکارها و به‌خصوص وضع بد بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها انتقاد کردند و از من خواستند که برای ادامه سیاست‌های اعتدال و سازندگی، وارد میدان شوم و نیز خواستند، یک مرکز تحقیقات برای حفظ نیروهای مستعد و دانشمند، تأسیس بشود. دعوت کردند، برای افتتاح ساختمان جدیدشان که به کمک دولت سازندگی‌ کار ساخت شروع شده، شرکت‌ کنم. دکتر [مهدی] اکبرزاده، [محقق حوزه شیمی‌کشاورزی] آمد و خواست که سفارش او را به آقای [محمود] حجتی، وزیر [جهاد] کشاورزی بنمایم.

عصر، آقای [نیازحسین] نقوی، همراه جمعی از طلاب پاکستان آمدند و نمونه کتاب «عدالت اجتماعی» من را آوردند که به زبان اردو ترجمه و چاپ‌ کرده‌اند. گفتند، طالب زیادی دارد. درباره ترجمه دائره‌المعارف فرهنگ قرآن هم مذاکره شد. یکی از آنها، امام‌ جماعت شیعیان در دانمارک است. ضمناً از تضعیف شیعه در پاکستان، ناراحت‌اند و انتظار حمایت بیشتر جمهوری اسلامی ایران را دارند.

دیشب و امروز، آب شرق و شمال‌شرق تهران، گل‌آلود شده و وزارت نیرو می‌گوید، به‌خاطر کم‌ شدن آب پشت سدهای کرج و لتیان، دریچه‌های جت بازشده و آب گل‌آلوده آمده و بعضی از تصفیه‌خانه‌ها، قدرت تصفیه آب گل‌آلود را ندارند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا