خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشم سلیمی‌ آشتیانی، خیّر مدرسه‌ساز درگذشت [+ پیام‌های تسلیت]

به گزارش انصاف نیوز، به نقل از سایت جماران، «هاشم سلیمی‌ آشتیانی، خیر خوشنام تهرانی و از بنیانگذاران جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مجمع خیرین سلامت کشور و مجمع خیرین کشور صبح روز ۲ شهریور ۱۴۰۳ درگذشت.

هاشم سلیمی‌ آشتیانی، خیر خوشنام تهرانی و از ببنیانگذاران جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مجمع خیرین سلامت کشور، مجمع خیرین کشور، جامعه خیرین حامی معلولان کشور، جامعه خیرین مسجدساز کشور، انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران و بسیاری از تشکل‌ها و محافل خیری در ایران، صبح امروز به دلیل ابتلا به سرطان خون در ۶۶سالگی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

سلیمی‌ آشتیانی از جمله چهره‌های ماندگار خیرین است که از دهه ۱۳۷۰ شمسی نسبت به سازماندهی و ساماندهی فعالیت‌های خیری اقدام کردند و با ایجاد جوامع خیری تخصصی، ضمن یاری‌رساندن به دولت در بحث رفع کمبودها و مشکلات سخت‌افزاری، تلاشی مشاعف برای رفع محرومیت از جامعه کم‌برخوردار کشور داشتند.

یادگارهای فراوان و بی‌شماری از زنده‌یاد سلیمی آشتیانی، با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه‌روزی در عرصه‌های مختلف خیر در جای جای ایران اسلامی به‌جای مانده و او با کوله‌باری عظیم از برکات و خیراتی که برجای گذاشت سربلند و سرافراز و سبکبال به دیدار معشوق شتافت.

این چهره ماندگار خیری که سالیان عمرش با عشق به ائمه اطهار(ع) و خدمتگزاری به اهل بیت(ع) طی شد، سرانجام در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا پس از یک دوره سهمگین مبارزه با بیماری لوسمی حاد، بامداد امروز در بیمارستان شریعتی دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

مرحوم سلیمی‌آشتیانی علاوه بر حضور مؤثر و مستمر در حوزه خیرین سلامت کشور و تجهیز و بازسازی بیمارستان‌های مختلف، بیش از ۲۰ باب مدرسه خیری را احداث و اهدا کرد و در ساخت بیش از ۲۰۰ مدرسه خیری نقش اساسی و اصلی را به‌عهده گرفت.

مراسم ترحیم و خاکسپاری زنده‌یاد هاشم سلیمی آشتیانی راس ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ از مقابل حسینیه فاطمیون واقع در تهران، خیابان مجاهدین اسلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و در قطعه ۷۶ بهشت زهرا آرام و قرار خواهد گرفت.

پیام تسلیت رئیس جمهور و اعضای دولت

رئیس جمهور در پیامی درگذشت خیر نیک‌اندیش زنده‌یاد “سلیمی آشتیانی” را به خانواده آن مرحوم و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تسلیت گفت.

«مسعود پزشکیان در پیامی با تسلیت درگذشت خیر نیک‌اندیش زنده‌یاد “سلیمی آشتیانی” تصریح کرد: بدون تردید خدمات ارزشمند این انسان متعهد و نیکوکار در عرصه‌های مختلف به ویژه در امر مدرسه‌سازی برای برقرای عدالت آموزشی، نکویادگاری جاویدان برای ایران عزیز و باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم خواهد بود.

همچنین محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس جمور درگذشت هاشم سلیمانی آشتیانی را تسلیت گفت:

وَ بَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

خبر اندوهناک آسمانی شدن چهره ماندگار و خیّر نیکوکار و وارسته عرصه مدرسه سازی، «جناب آقای هاشم سلیمی آشتیانی» موجب تأثر و تألم خاطر فراوان این جانب شد.

گنجینه‌ وجود خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار آموزش‌وپرورش، خیر کثیری است که همواره آثار و برکات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت و میهن عزیزمان داشته است.

بی شک تلاش های خالصانه و خدمات شایسته و ماندگار زنده یاد سلیمی در ساخت بیش از 20 مدرسه و یاری ساخت 200 مدرسه خیرساز، اقدام کم نظیری و باقیات الصاحاتی است که هیچ‌گاه از خاطر نخواهد زدود و ثمرات، خیرات و آثار اخروی فراوانی برای وی در پی خواهد داشت.

ضمن ابراز همدردی، این ضایعه بزرگ را به خانواده بزرگ آموزش و پرورش، خیرین مدرسه ساز کشور و خانواده معزز و معزای این فقید سعید، «تسلیت» می گویم و از خداوند رحمان برای آن مرحوم، رحمت واسعه و غفران الهی مسألت می‌نمایم.»

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو

پیام تسلیت میدری، زیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

روح بلند و ملکوتی حاج «هاشم سلیمی آشتیانی»، بزرگمرد خیر عرصه‌های مدرسه‌سازی و سلامت به ملکوت اعلا پیوست.
زنده‌یاد سلیمی آشتیانی، با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه‌روزی در عرصه‌های مختلف خیر از جمله مدرسه سازی و سلامت و بهزیستی در اقصی نقاط کشور به‌جای مانده و او با کوله‌باری پر بار از برکات و خیراتی که برجای گذاشت سربلند و سرافراز و سبکبال به دیدار معشوق شتافت.
این چهره ماندگار نیکوکار که سالیان عمرش با عشق به ائمه اطهار(ع) و خدمتگزاری به اهل بیت(س) طی شد، سرانجام در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا به ملکوت اعلی پیوست.
از خداوند متعال آمرزش بیکران برای ایشان و برای خانواده محترم ایشان صبر مسئلت دارم.

روحش شاد و راهش پر راهرو باد
احمد میدری، ۲ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۰۹

پیام تسلیت رئیس جمعیت هلال‌احمر در پی درگذشت هاشم سلیمی آشتیانی

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی درگذشت هاشم سلیمی آشتیانی پیشکسوت فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، متن پیام دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در این خصوص به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند و ملکوتی حاج هاشم سلیمی آشتیانی، بزرگمرد خیر و پیشکسوت فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه ،به ویژه در عرصه‌های مدرسه‌سازی و سلامت، در آستانه اربعین حسینی و پس از یک دوره سهمگین مبارزه با بیماری لوسمی حاد، بامداد امروز در بیمارستان شریعتی دار فانی را وداع و دعوت حق را لبیک گفت.

بر اساس آموزه‌های دینی و روایات اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم‌السلام ) با مرگ فرزند آدم، پرونده کردار او بسته می‌شود مگر در سه امر و از جمله صدقه جاریه و آنچه که از خیر برای بهره‌مندی دیگران به یادگار گذاشته است.

یادگارهای فراوان که محصول بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه‌روزی مرحوم سلیمی آشتیانی در عرصه‌های مختلف کار و فعالیت خیرخواهانه در اقصی‌نقاط ایران اسلامی‌به‌جای مانده، از مصادیق بارز همین حدیث شریف و ره توشه وزین و کوله بار عظیم آن مرد بزرگ و عاشق ودلداده طریقت اهل بیت(علیهم‌السلام )، در سفر به منزل جاودانه و لقای حضرت حق است.

آخرین قاب ماندگار و خاطره زیبای خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر با مرحوم سلیمی آشتیانی، همکاری محوری او در برگزاری نشست صمیمانه جمعی از خیرین در تهران همزمان با هفته هلال‌احمر سال جاری بود که جلب مشارکت خیرین در تأمین اقلام مورد نیاز مراکز توانبخشی و بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی این جمعیت را به دنبال داشت.

جمعیت هلال‌احمر خود را در این مصیبت صاحب عزا دانسته و فقدان جانکاه آن مرد بزرگ را به خانواده ، بستگان، دوستان و آشنایان و جامعه خیرین کشور تسلیت و تعزیت گفته و برای وی رحمت واسعه الهی و علو درجات را مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا