خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: آمار اعتیاد در تبریز نگران‌کننده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به دلایل افزایش آمار اعتیاد گفت: سست‌شدن روابط خانوادگی و کم‌توجهی به مسائل اعتقادی و مذهبی آمار اعتیاد را نگران‌کننده کرده است؛ والدین و مراکز تعلیم‌وتربیت باید با جدیت پیگیر رفتارهای جوانان و نوجوانان باشند.

به گزارش سایت تبریز بیدار، «مطهری اصل ظهر، در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه آمارها حکایت از وضعیت نگران‌کننده اعتیاد افزایش معتادان متجاهر در شهر تبریز دارد، اظهار کرد: گرایش به زندگی مجردی قبل از ازدواج و کم‌رنگ‌شدن روابط عاطفی بین والدین و فرزندان یکی از علل افزایش آمار اعتیاد در جامعه است.

امام‌جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت نامطلوب پارک‌ها و فضاهای عمومی شهر افزود: درگذشته تبریز جزء شهرهایی پرخطر از نظر اعتیاد مطرح نبود و به شهر بدون معتاد متجاهر شهرت داشت؛ اما امروز شرایط به ضرر جامعه و جوانان عوض شده است.

او با تأکید بر توجه خانواده‌ها به آموزه‌های دینی ادامه داد: ضعیف‌شدن ایمان باعث شده لذت‌های مصنوعی در قلب جوانان و نوجوانان جا خوش کند.

نماینده ولی‌فقیه آذربایجان‌شرقی تربیت نسل جدید در مسیر محبت الهی را مورد تأکید قرارداد و اظهارداشت: مدارس، دانشگاه‌ها و مربیان این مراکز آموزشی و تربیتی ابتدا باید در جهت تربیت الهی خدا جهد داشته باشند و بعد نسبت به ارتقا سطح آموزش‌های دینی جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشند.

مطهری اصل گفت: خانه و مراکز تعلیم‌وتربیت باید مشعل یاد خدا را در دل نسل جدید روشن نگهدارند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش و بلای خانمان‌سوز اعتیاد از بین برود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا