خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به حضور ‘آقازاده’ عارف در معارفه وزیر صمت

انتشار عکسی از حضور حمیدرضا عارف در مراسم معارفه‌ی وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم با واکنش‌هایی منفی از سوی همراهان و منتقدان دولت پزشکیان همراه شده است.

در ادامه بخشی از این واکنش‌ها که بیشتر آن در نقد حضور فرزند معاون اول در این مراسم بوده را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرا: به یکی از مسئولانِ نظام اخیرا گفتم بازتابِ حضورِ آقازاده‌ها در تشکیلاتِ پدرانشان و بهره‌برداری از منافعِ آنها را در میان مردم دنبال می‌کنید؟! گفت مهم نیست و جمع بندی این شده که برای جلوگیری از نفوذ، بصورت ‎رسمی و ‎غیررسمی آقازاده‌ها، داماها و عروس‌ها در حوزه‌ی مسئولیتیِ پدرشان، نقش‌آفرینیِ جدی کنند!
این معضلِ فاجعه‌بار که در همه دولت‌ها، قوا و نهادهای حاکمیتی، گریبان‌گیرِ نظام شده، فرسنگ‌ها با شعارِ عدالت‌خواهیِ ابتدای انقلاب فاصله دارد!

محمد فاضلی، جامعه‌شناس: آقای عارف! درباره علت حضور پسرتان در جلسه رسمی دولتی، خیلی روشن توضیح بدهید. اگر بساط این گونه حضورها – به هر دلیلی – و مداخلات امثال این آقازاده جمع نشود، عاقبتش بی‌آبرویی برای دولت است. امثال من آبرو پیش مردم گرو نگذاشتیم که امثال پسر آقای عارف در متن و حاشیه دولت جولان بدهند.

عبدالله گنجی، مدیرمسئول پیشین روزنامه‌ی جوان: برای بنده هم مثل بقیه سوال است، پسر دکتر عارف در جلسه معارفه چه می کند؟ حتی ممکن است موجه باشد خوب است توضیح داده شود.
اما قسم می خورم اگر فرزند برخی دیگر از همین اصلاح طلبان بود، به رو هم نمی آورند. موضوع خود عارف است. ظاهرا عارف سرنوشتی مثل لاريجانی یا ناطق و..در جریان مقابل دارد.

المیرا شریفی مقدم، مجری صداوسیما: از فرزندسالاری و فامیل بازی در دولت ها خسته شدیم.

محمد طاهری، سردبیر نشریه‌ی تجارت فردا: ‏آقای عارف حضور پسر شما در جلسه معارفه سید محمد اتابک فقط هزینه غیر ضروری بود.

علی‌اصغر شفیعیان: ‏حضور و مداخله‌ی وابستگان مسئولان به ویژه آنها که سابقه‌ی حاشیه‌سازی هم در کارنامه‌ی خود دارند در دولت پزشکیان تحمل نخواهد شد. [ضمنا برای پزشکیان یار باشید، بار نباشید تا بلکه بتوان مشکلات کشور را در میان مدت بهبود بخشید]

کیانوش جهانپور: مراقب باشید، حالا که دامادها رفتند، آقازاده ها باز نگردند …

حمیدرضا علیمی، مداح منتقد: اصلا چرا باید پسر عارف بیاد که حاشیه بسازه!؟
موضع رسمی اعلام کنن مثل موضوع اخراج رییس دانشگاه علامه…

سیدمحمد صحفی، معاون وزیر فرهنگ دولت اصلاحات: ‏من تعجب می‌کنم از مسئولین ارشد دولت نهج‌البلاغه که آقازاده‌هاشان را دیگران باید از سالن‌های تصمیم‌گیری بیرون بیندازند و نه خودشان.

محمدرضا مهاجری، فعال رسانه‌ای: انتقاد به حضور فرزند معاون اول در یک جلسه درست است و به حق و به جا لیکن به شما عزیزی که از دولتی حمایت کرده‌اید که دولت همسر و داماد و برادر داماد و دوست‌های داماد بوده نمی‌رسد.
بفرمایید انتهای صف!

محمدتقی کروبی، فعال سیاسی و فرزند مهدی کروبی: بر رئیس‌جمهور محترم است که از ابتدای کار دولت وفاق، بستر ویژه‌خواری را در کلّ [حکمرانی کشور] و اگر نمى‌تواند حدّاقل در دولت محدود کند.

سیدحسن آقامیری، سخنران مذهبی: جناب آقای دکتر پزشکیان! به حضور آقازاده‌های مسئولین در دولت واکنش نشون بدید. در مراسم تکریم و معارفه‌ی وزیر صمت پسر آقای معاون اول چه کار می‌کرد؟! قرار است دولت جایگاه شایستگان باشد نه وابستگان.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا