خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت «نامناسب» برخی نمازخانه‌های بین‌راهی اردبیل

پس از گذشت پنج ماه از ضرب‌الاجل معاون استاندار اردبیل به متولیان نمازخانه‌های بین‌راهی شواهد حاکی از آن است که هنوز هم برخی از نمازخانه‌های بین‌راهی وضعیت مناسبی ندارند.

به گزارش سایت سبلان ما (اردبیل)، «از قدیم‌الایام در ایران، احداث کاروان‌سراهای زیبا و کاربردی، برای توقف و آسایش مسافران از امور مهمی بوده که همواره به آن توجه ویژه شده است.

نمازخانه‌های بین‌راهی نباید در مهجوریت بماند

در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات به مسافران بین‌راهی از جمله در استان گردشگرپذیر اردبیل ایجاد و نگهداری از نمازخانه و مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی از ضروریات است؛ مسئله‌ای که غفلت از آن می‌تواند علاوه بر ضرر اقتصادی و نازیبا کردن چهره گردشگری، موجب گلایه شهروندان هم بشود.

۴۳ نمازخانه بین‌راهی در استان اردبیل وجود دارد

در استان اردبیل طبق آخرین آمار اعلامی ۴۳ مورد نمازخانه بین‌راهی وجود دارد که به اذعان نماینده ستاد اقامه نماز و گواه برخی مسافران برخی از این مجتمع‌ها با مشکل مواجه است.

ضرورت افزایش جذابیت نمازخانه‌های بین راهی

مسافری که در محور اردبیل سرچم در محدوده روستای بودالالو به خاطر بسته‌بودن نمازخانه این محوطه در فضای باز نماز می‌خواند، به خبرنگار «سبلان ما» گفت: متأسفانه در حال حاضر اگر نمازخانه بین‌راهی بسته هم نباشد، از نشاط کافی برخوردار نیست.

این مسافر تأکید دارد: با تعبیه کتابخانه و اقلام فرهنگی می‌توان به ایجاد نشاط لازم در اماکن بین‌راهی اقدام کرد.

نمازخانه بین‌راهی روستای بودالالو مشکل آب دارد

مسئول اداره نمازخانه بین‌راهی روستای بودالالو در محور سرچم به اردبیل به خبرنگار سبلان ما گفت: به‌خاطر نبود آب این نمازخانه بین‌راهی سه سال است که با مشکل مواجه شده و تقریباً تعطیل است که امیدواریم با رفع این مشکل مسافران لحظات خاطره‌انگیزی را در این مکان تجربه کنند.

انتقاد مسئول ستاد اقامه نماز استان اردبیل از وضعیت بد برخی نمازخانه‌های بین راهی

پیش‌تر نیز مسئول ستاد اقامه نماز استان اردبیل با انتقاد از وضعیت بد برخی از نمازخانه‌های بین‌راهی استان گفت: ۱۲ نمازخانه و مجتمع رفاهی بین‌راهی داریم که مشکل اساسی دارند.

محیط بهداشتی مناسب در نمازخانه‌های بین راهی، خط قرمز است

همچنین در فروردین‌ماه امسال سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون عمرانی استاندار اردبیل در جلسه ستاد سفر استان بر حل مشکلات نمازخانه‌های بین‌راهی تأکید کرد و گفته بود: خط‌قرمز ما با این مجتمع‌های خدماتی و رفاهی محیط بهداشتی و رفاهی مناسب در نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی است و هر جایگاهی که این اصل را رعایت نکند در وهله اول تذکر، سپس برخورد قانونی و پس از آن سلب صلاحیت آن مجموعه خواهد شد.

مشکلات برخی نمازخانه‌های بین‌راهی اردبیل همچنان پابرجاست

اکنون پس از گذشت پنج ماه از ضرب‌الاجل معاون استاندار اردبیل به متولیان نمازخانه‌های بین‌راهی، بر اساس گزارش صداوسیما مرکز اردبیل و شواهد عینی اکنون نیز برخی از نمازخانه‌های بین‌راهی هنوز هم وضعیت مناسبی ندارند و حتی برخی نیز درشان قفل بوده و تعدادی نیز با تغییر کاربری به انبار تبدیل شده‌اند.

امانی، نماینده ستاد اقامه نماز استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار «سبلان ما» ضمن گلایه از وضع موجود گفت: در سطح استان در چهار محور مواصلاتی ۴۳ مورد نمازخانه بین‌راهی داریم در قالب مجتمع رفاهی و نمازخانه مستقل به مسافران خدمات ارائه می‌کنند که امیدواریم با رسیدگی مستمر، این مکان‌ها همواره در وضعیت مناسبی قرار بگیرند.

افزایش ۲۰ درصدی گردشگر به اردبیل

گلایه‌ها از وضعیت نامناسب برخی نمازخانه‌های بین‌راهی اردبیل در حالیست که یحیی نجارقابل، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، درباره آخرین آمار گردشگران در استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود تاکنون ۸۵ هزار نفر، اقامت در استان اردبیل ثبت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

به گفته او در روزهای اخیر اکثر مراکز اقامتی استان اردبیل با ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی مواجه شده است و امیدواریم این روند تا آخر تابستان ادامه داشته باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: آب و هوای خنک و مطبوع اردبیل و جاذبه‌های گردشگری سبب شده تا در این موقع سال، این استان مقصد بسیاری از مسافران باشد و با توجه به بسترهای گردشگری و جاذبه‌های طبیعی انتظار می‌رود تا آخر سال نیز این روند ادامه تداوم داشته باشد.

او اضافه کرد: خوشبختانه مدت اقامت گردشگران در استان اردبیل افزایش یافته و به دو روز رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر تابستان امسال بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر و مسافر به استان اردبیل سفر کنند.

تجهیز و نگهداری نمازخانه‌های بین‌راهی اهتمام بیشتری می‌خواهد

اکنون با توجه به اینکه ورودی گردشگران به اردبیل افزایش چشمگیر داشته و در ادامه نیز این روند صعودی خواهد بود، انتظار می‌رود که متولیان امر اهتمام بیشتری برای ارائه خدمات به مسافران و نظارت بر این نمازخانه‌های بین‌راهی داشته باشند و بیش از گذشته به این مکان‌ها توجه شود.

گفته می‌شود که راه و شهرسازی، میراث‌فرهنگی و شرکت نفت متولیان نمازخانه‌های بین‌راهی در استان اردبیل هستند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا