خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شاسی‌بلند آئودی Q5 2025 معرفی شد؛ ظاهر تندوتیز، کابین پیشرفته‌ و موتور ۳۶۲ اسب‌بخار

زومیت نوشت:

آئودی از مدل‌های تازه‌ی Q5 و SQ5 با فناوری‌های تازه و طراحی بهبود یافته پرده‌برداری کرد.

آئودی Q5 مدل ۲۰۲۵، سومین نسل از این شاسی‌بلند محبوب سایزمتوسط، با ترکیبی از ویژگی‌های آشنا و نوآوری‌های تازه معرفی شد. به‌عنوان یکی از مدل‌های پرفروش‌ آئودی با بیش از ۱٫۶ میلیون دستگاه فروخته‌شده، Q5 اعتبار زیادی در بازار ایالات متحده دارد. نسل تازه‌ی Q5 ضمن وفادار‌ماندن به سبک خاص آئودی، فناوری‌های به‌روز و بهبود‌های عملکردی را به‌ارمغان می‌آورد.

آئودی SQ5 از نمای جلو
آئودی SQ5

براساس بیانیه‌ی خبری آئودی، Q5 جدید در دو نسخه‌ی استاندارد و اسپرت‌تر SQ5 در ایالات متحده عرضه خواهد شد. مدل پایه به پیشرانه‌ی ۲٫۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار مجهز است.

برای تشنه‌های قدرت بیشتر، مدل SQ5 با قلب‌ تپنده‌ی ۳٫۰ لیتری توربوشارژ V-6 و ۳۶۲ اسب‌بخار نیرو و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور از راه می‌رسد. هر دو مدل به جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی S Tronic دوکلاچه‌ و برای ارائه‌ی عملکرد مطمئن در شرایط مختلف رانندگی، به سیستم چهارچرخ متحرک کواتروِ آئودی مجهز هستند.

آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم جلو و آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم عقب در کنار هم
آئودی Q5و SQ5
آئودی Q5 و آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم جلو در کنار هم
آئودی Q5و SQ5

برآوردهای اولیه از چرخه‌ی تست WLTP اروپا نشان می‌دهد که SQ5 بین ۸٫۰ تا ۸٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (معادل ۲۷٫۴ تا ۲۹٫۴ MPG در ایالات متحده) مصرف می‌کند؛ هرچند ارقام EPA هنوز دردسترس نیستند.

آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم عقب در طبیعت
آئودی Q5

آئودی مدل جدید Q5 را با تمرکز بر راحتی و قابلیت شخصی‌سازی و درست مانند مدل A5، براساس پلتفرم Premium Platform Combustion طراحی کرده است. مدل استاندارد به‌لطف مجهز‌شدن به فنر‌های فولادی سواری نرم‌تری دارد و در‌عین‌حال، SQ5 با سیستم تعلیق اسپرت‌ترش و سیستم Frequency Selective Damping حس‌‌وحالی پویاتر را ارائه می‌دهد.

وظیفه‌ی Frequency Selective Damping، کاهش نیروی دمپینگ در فرکانس‌های بالا مانند جاده‌های هموار و افزایش نیروی دمپینگ روی جاده‌های هموار است.

آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم عقب
آئودی SQ5
آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم عقب در جاده
آئودی Q5

افزون‌بر‌این، Q5 را می‌توان با آپشن سیستم تعلیق بادی با دمپرهای انطباقی (Adaptive Dampers) خرید. به‌کمک این ویژگی امکان تنظیم دقیق‌تر بین راحتی و اسپرت فراهم می‌شود. در‌نهایت، تجهیز استاندارد تمامی مدل‌ها به سیستم فرمان پیشرفته‌ی آئودی از بهبود قابلیت‌های هندلینگ خودرو خبر می‌دهد.

آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم جلو در طبیعت
آئودی Q5

به‌کمک حالت‌های رانندگی مختلف و شخصی‌سازی‌شدنی آئودی، امکان بهبود بیشتر تجربه‌ی رانندگی فراهم می‌شود. کاربران می‌توانند با استفاده از پیش‌تنظیمات رانندگی در Q5، رفتار خودرو را طبق خواسته‌ی خود یا شرایط جاده تنظیم کنند. این حالت‌ها شامل گزینه‌هایی مانند راحتی (Comfort)، اتوماتیک (Auto)، دینامیک (Dynamic) و شخصی (Individual) می‌شوند.

آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم جلو در طبیعت
آئودی Q5
آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم جلو
آئودی SQ5

در حالت راحتی، خودرو با اولویت‌بخشی به سواری نرم و آرام، برای رانندگی شهری یا سفرهای طولانی مناسب‌تر می‌شود. حالت دینامیک پاسخ دریچه‌ی گاز را تیزتر و فرمان را سفت‌تر و سیستم تعلیق را برای رانندگی هیجان‌انگیزتر محکم‌تر می‌کند.

حالت اتوماتیک به‌طور هوشمندانه‌ به عادات راننده واکنش نشان می‌دهد. در‌نهایت همان‌طور‌که از نامش پیدا است،‌ حالت شخصی به رانندگان اجازه می‌دهد تا تنظیمات را برای تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده به میل خود تنظیم کنند.

آئودی SQ5 از نمای  عقب
آئودی SQ5

ازنظر ظاهری، Q5 جدید طراحی خارجی ملایم‌تری از مدل قبلی خود دارد و خطوط ظریف آن چشم‌ها را به‌صورت طبیعی در امتداد بدنه‌ی خودرو هدایت می‌کنند. از‌جمله عناصر طراحی درخورتوجه می‌توان به چین‌های پایین درها اشاره کرد که به کاهش حجم بصری خودرو کمک می‌کنند. چراغ‌های جلو درمقایسه‌با مدل‌ پیشین ۴ سانتی‌متر بالاتر رفته است و چراغ یک‌تکه‌ی عقب خودرو نیز استایل پهن و پایدار شاسی‌بلند را تقویت می‌کند.

آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم جلو
آئودی SQ5

جلوپنجره‌ی جدید که آئودی آن را «اسپرت» توصیف کرده، بالای چراغ‌های دی‌لایت LED قرار گرفته است و چراغ‌های OLED نسل دوم با ۸ الگوی نوری قابل‌تنظیم ازطریق سیستم MMI، پشت خودرو را زینت داده‌اند. Q5 جدید در یازده رنگ مختلف ازجمله Ultra Blue دردسترس خواهد بود و با چرخ‌هایی به‌اندازه‌ی ۱۸ تا ۲۱ اینچ عرضه می‌شود.

چرخ جلوی آئودی SQ5 از نمای نزدیک
آئودی SQ5
کاپوت، سپر و جلو پنجره‌ی آئودی SQ5 از نمای نزدیک
آئودی SQ5

در داخل کابین، Q5 به سنت آئودی در ارائه‌ی فضای داخلی با‌کیفیت ادامه می‌دهد و این بار طراحی داخلی آن تهاجمی‌تر و زاویه‌دارتر است. کابین به سیستم ‌اطلاعات‌سرگرمی دیجیتال استیج (Digital Stage) مجهز است که شامل نمایشگر OLED خمیده‌ی MMI و کابین مجازی ۱۱٫۹ اینچی برای راننده و نمایشگر لمسی ۱۴٫۵ اینچی برای کنترل‌های مختلف می‌شود.

نمای پانورما از کابین و داشبورد آئودی Q5
کابین آئودی Q5
نمای پانوراما از کابین جلو و داشبورد آئودی SQ5
کابین آئودی SQ5

به‌عنوان آپشن اضافه، برای سرنشین جلو نیز صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ اینچی در‌دسترس است. از دیگر نکات برجسته‌ی داخلی می‌توان به درگاه‌های USB-C و پد شارژ بی‌سیم و نمایشگر هدآپ قابل‌تنظیم اشاره کرد. نورپردازی دینامیک آئودی نیز در عرض کابین کشیده شده است و به شرایط مختلف رانندگی واکنش نشان می‌دهد.

گالری تصاویر آئودی SQ5

صندوق عقب آئودی SQ5
نمای نزدیک‌تر از داشبود و فرمان آئودی SQ5
بخش پشتی و چراغ‌های عقب آئودی SQ5 از نمای نزدیک
آئودی SQ5 از نمای جلو
آئودی SQ5 از نمای جانبی
آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم جلو
چرخ و سپر جلو آئودی SQ5
کاپوت، سپر و جلو پنجره‌ی آئودی SQ5 از نمای نزدیک
بخش پشتی آئودی SQ5 از نمای نزدیک
آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم جلو
آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم عقب
آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم جلو
آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم عقب
آئودی SQ5 از نمای عقب
آئودی SQ5 از نمای سه‌چهارم عقب

از‌نظر کاربردی‌بودن، فضای داخلی جادار Q5 برای خانواده‌ها بسیار مناسب است. صندلی‌های عقب نیز تا‌شدنی هستند که در این صورت، فضای باری معادل ۱,۴۷۲ لیتری در‌دسترس قرار می‌گیرد.

گالری تصاویر آئودی Q5

لوگوی آئودی روی در صندوق عقب آئودی Q5
آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم جلو از نزدیک (سپر، جلو‌پنجره، کاپوت، چرخ جلو)
آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم عقب از نزدیک
آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم جلو
آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم عقب
صندوق عقب آئودی Q5
چراغ یکپارچه‌ی پشتی آئودی Q5
آئودی Q5 از نمای سه‌چهارم عقب
آئودی Q5 از نمای جلو
آئودی Q5 از نمای عقب
کابین جلوی آئودی Q5 از نمای صندلی شاگرد
فضای پشتی کابین آئودی Q5
کنترل‌های روی در داخل کابین آئودی Q5
فرمان و داشبورد آئودی Q5 از نمای نزدیک
آئودی Q5 از نمای جانبی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا