خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کودک آزاری و خودکشی در صدر آسیب‌های اجتماعی کرمان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه روز به روز شاهد رشد آسیب‌ها هستیم اظهارداشت: متاسفانه در سه ماهه اول امسال کودک آزاری با ۳۰ درصد اولویت اول و خودکشی با ۲۹ و نیم درصد اولویت دوم آسیب‌های استان بوده است.

به گزارش گفتارنو (کرمان)، به نقل از روابط عمومی بهزیستی کرمان، «علی ابراهیمی با انتقاد از برخی ادارات و نهادهای ذیربط که همکاری لازم را با بهزیستی ندارند، اظهارداشت: متاسفانه توجه جدی به قانون حمایت از اطفال و کودکان و خصوصا ماده ۶ قانون نمی‌شود.

او ادامه داد: مثلا درمان کودکان زیر ۱۸ سال باید رایگان باشد در حالیکه اصلا این قانون رعایت نمی‌شود و با توجه به اینکه اکثر این کودکان و اطفال آسیب دیده درگیر اعتیاد و بیماری و… هستند هزینه‌های دارو و درمان بالایی به بهزیستی تحمیل می‌شود.

ابراهیمی همچنین با اشاره به رشد مداخلات موثر اورژانس اجتماعی در سال گذشته افزود: در سال ۱۴۰۲ متاسفانه کودک آزاری و بد سرپرستی در مجموع با اختصاص ۴۴ درصد آسیب‌ها، آسیب‌ اول در استان کرمان بود و بعد از آن اقدام به خودکشی با ۲۳ درصد دومین آسیب استان محسوب شده است.

او با اشاره به سختی کار بالای کارکنان اورژانس اجتماعی گفت: همکاران ما در مواجهه با آسیب‌ها و در مداخلاتی که صورت می‌پذیرد با خطرات بسیاری مواجه هستند و از لحاظ امنیتی نیز همواره در معرض خطر هستند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا