خرید تور تابستان

7 نکته کلیدی در انتخاب و خرید یو پی اس مناسب

در سال‌های اخیر با مشکلات بسیاری در حوزه انرژی و خصوصا انرژی الکتریکی روبرو هستیم. به دلیل فرسودگی زیرساخت‌های شبکه و افزایش روبه رشد مصرف در حوزه برق، قطعی های مکرر و نوسانات برق برای بخش های مختلف مصرف کننده در کشور به یک معضل همیشگی تبدیل شده است. یو پی اس یکی از تجهیزات برق اضطراری پرکاربرد و یک راهکار موثر در مقابله با معضل بی کیفیتی و قطعی‌های برق شناخته می‌شود.

در این مطلب، به بررسی 7 نکته کلیدی برای خرید یو پی اس مناسب می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب درستی برای محافظت از تجهیزات حساس خود در مقابل نوسانات برق و پشتیبانی از دستگاه ها در هنگام قطع برق داشته باشید.

ضرورت استفاده از یو پی اس در شرایط فعلی کشور

با توجه به افزایش نوسانات برق و قطعی‌های مکرر در بسیاری از نقاط کشور، اهمیت استفاده از یو پی اس بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. در شرایطی که خاموشی‌های طولانی مدت و مکرر و ناپایداری ها در شبکه برق باعث مشکلات جدی در بخش‌های مختلف کاری و مسکونی می‌شود، استفاده از یو پی اس یک راه‌حل پایدار و مؤثر برای حفاظت و تداوم عملکرد بدون وقفه لوازم و دستگاه های الکترونیکی به شمار می‌رود.

یو پی اس به عنوان یک منبع تغذیه بدون وقفه، می‌تواند مانع از وارد آمدن خسارات سنگین به تجهیزات حساس الکترونیکی مانند کامپیوترها و سرورها، تجهیزات حساس پزشکی، دستگاه های متنوع و پرکاربرد بخش صنعت و سایر دستگاه‌های الکتریکی شود.

در بازار، انواع مختلف یو پی اس‌ها از نظر نحوه عملکرد، نوع برق مصرفی و میزان حفاظت از تجهیزات، وجود دارند که هر یک برای کاربردها و نیازهای خاص طراحی شده‌اند. انواع یوپی اس با پشتیبانی و محافظت از تجهیزات برقی، باعث افزایش طول عمر و بهره‌وری و کاهش خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تعمیرات و خسارت‌های ناشی از مشکلات برقی نیز می‌شود.

7 نکته مهم در انتخاب یو پی اس مناسب

در انتخاب یک یو پی اس مناسب، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، تا با نیازهای دستگاه‌های شما مطابقت داشته باشد. مواردی از جمله توان و نوع UPS و مدت زمان پشتیبانی تجهیزات از جمله نکات مهمی است که باید قبل از خرید به آنها توجه کنید. همچنین ویژگی‌های حفاظتی و گارانتی یو پی اس را نمی‌توان نادیده گرفت. 7 نکته کلیدی این بخش و توضیحات آن به شما در خرید مطمئن‌تر یو پی اس کمک می‌کند.

1. انواع یو پی اس

یو پی اس‌ها به سه دسته اصلی آنلاین، لاین اینترکتیو و آفلاین تقسیم می‌شوند. هر کدام از این انواع، ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند و برای کاربردهای مختلفی مناسب هستند.

یو پی اس آفلاین

یو پی اس آفلاین ساده‌ترین ساختار، کم‌ترین توان و ارزان‌ترین قیمت را در میان انواع یو پی اس ها دارد و به عنوان منبع تغذیه پشتیبان برای تجهیزات کم مصرف در برابر قطعی‌های کوتاه‌مدت مناسب است. یوپی اس آفلاین برای برخی از تجهیزات خانگی، کامپیوترها و تجهیزات اداری کم مصرف گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

یو پی اس لاین اینترکتیو

این نوع یوپی اس ها علاوه بر پشتیبانی از تجهیزات در زمان قطع برق، قابلیت محافظت از تجهیزات در برابر نوسانات ولتاژ برق ورودی در یک بازه محدود را هم دارند و برای تجهیزات مختلف اداری و سیستم‌های حفاظتی و نظارتی کاربرد دارند.

یو پی اس آنلاین

یوپی اس های آنلاین بالاترین تکنولوژی را دارند و بیشترین محافظت را برای تجهیزات ارائه می‌دهند. استفاده از این نوع یو پی اس برای تجهیزات حساس مانند سرورها و تجهیزات شبکه، تجهیزات پزشکی حیاتی و دستگاه های پرکاربرد صنعتی بسیار رایج است.

2. نوع برق مصرفی و یو پی اس مناسب آن

برای انتخاب UPS مناسب، حتما باید نوع برق مصرفی تجهیزات در نظر گرفته شود. یو پی اس تک قاز یا سه فاز (که با نام یو پی اس صنعتی هم شناخته می‌شوند) باید بر اساس نوع برق مورد استفاده در آن مکان انتخاب شود تا کارایی لازم را داشته باشد.

3. محاسبه توان یو پی اس

اولین و مهمترین گام در انتخاب ups، تعیین توان مورد نیاز است. در تعیین توان یو پی اس، مجموع توان مصرفی تجهیزات مورد نظر بسیار موثر است و باید دقت شود تا توان خروجی یوپی اس برای پشتیبانی از تمامی تجهیزات کافی باشد و با مشکل overload یا اضافه بار مواجه نشود.

برای محاسبه توان مورد نیاز یو پی اس، باید علاوه بر میزان برق مصرفی تجهیزات، فاکتورهای متعدد دیگری نیز درنظر گرفته شود. بهتر است برای این منظور یا از ابزار هوشمند محاسبه یو پی اس و باتری که در وبسایت behrad.co در اختیار شما قرار داده شده کمک بگیرید و یا با کارشناسان متخصص برای برآوردبار مطمئن، مشورت کنید.

4. مدت زمان برق دهی

باتری های یو پی اس وظیفه برق رسانی تجهیزات در زمان قطع برق و بروز مشکلات را برعهده دارند. با درنظر گرفتن مدت زمان پشتیبانی موردنیاز برای دستگاه ها و توان و نوع یو پی اس، باید تعداد و ظرفیت باتری ها انتخاب شود.

حتما قبل از خرید ups، مدت زمان پشتیبانی از تجهیزات را درنظر بگیرید و تعداد و ظرفیت باتری مناسب آن را مشخص کنید تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشوید.

برای اطلاعات کامل برای انتخاب باتری مناسب، راهنمای جامع خرید باتری یو پی اس را مطالعه کنید.

5. یو پی اس باتری داخلی یا یو پی اس باتری اکسترنال؟

برخی یو پی اس‌ها دارای باتری داخلی هستند و امکان افزایش تعداد یا ظرفیت باتری ها وجود ندارد و مدت زمان برق دهی کوتاهی دارند. در یو پی اس های باتری اکسترنال، قابلیت افزایش ظرفیت و تعداد باتری ها برای افزایش بک آپ تایم (مدت زمان پشتیبانی) برای تجهیزات وجود دارد.

6. فاکتورهای حفاظتی یو پی اس

اگرچه یو پی اس ها بیشتر به عنوان منابع تغذیه بدون وقفه به کار می‌روند، کاربرد اصلی یو پی اس های آنلاین برای محافظت از تجهیزات در برابر مشکلات برق شبکه است. یو پی اس های آنلاین اغلب فاکتورهای محافظت از تجهیزات در برابر نوسانات ناگهانی ولتاژ، نویز، صاعقه، اضافه‌بار، اتصال کوتاه و سایر شرایط خطرناک را دارند.

قابلیت های حفاظتی یو پی اس ها باعث افزایش عمر مفید تجهیزات، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و حفاظت از داده‌ها و اطلاعات ضروری کسب و کارها برروی کامپیوترها، سرورها یا مراکز داده می‌شوند.

7. گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته‌ای که نباید نادیده بگیرید، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش تضمینی برای یو پی اس است. شرکت‌های معتبر با اطمینان از کیفیت دستگاه های یو پی اس خودشان، گارانتی و خدمات مطمئنی به شما ارائه می‌کنند.

گارانتی و خدمات پس از فروش تضمینی، تاییدی بر عملکرد طولانی مدت و بدون دردسر دستگاه شما خواهد بود.

حرف آخر

با توجه به روند افزایشی مصرف برق و وقوع قطعی های مکرر و نوسانات دائمی ولتاژ در شبکه، خرید یو پی اس مناسب یک سرمایه گذاری بلند مدت و مقرون به صرفه است. محافظت از تجهیزات و حفظ تداوم عملکرد دستگاه‌های مختلف الکتریکی و لوازم برقی توسط UPS، باعث افزایش عمر تجهیزات و کاهش هزینه های خرابی و آسیب های ناشی از مشکلات برقی می‌شود. از تاثیر باتری ها به عنوان بخش جدانشدنی عملکرد یو پی اس ها غافل نشوید. امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا