خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تعلیق احکام دانشجویان طبق دستور رهبری، توصیه رئیسی و قول پزشکیان انجام شد»

یک فرد مطلع دولتی با اشاره به تعلیق احکام برخی دانشجویان گفت این اقدام بر اساس دستور عفو رهبری، توصیه‌ی سیدابراهیم رئیسی و قول رییس جمهور پزشکیان انجام شده است.

این فرد مطلع به خبرنگار انصاف نیوز گفت: به‌دنبال صدور دستور وزیر بهداشت، در مورد تعلیق احکام سنگین انضباطی صادرشده برای برخی از دانشجویان و با توجه به دغدغه برخی از مؤمنین در مواجهه با آنچه بعنوان  توئیت‌های ضد دینی منتسب به سرکار خانم مطهره گونه‌ای، اخیرا توسط طرفداران نگرش دفع حداکثری و ایجاد قطبی‌سازی در بین مردم شریف ایران بازنشر شده است، توضیحاتی در پی می‌آید:

۱. تعلیق احکام کمیته انضباطی دانشجویان تا زمان بررسی مجدد احکام و رعایت حقوق متهمان در راستای اجرای دستور رياست محترم جمهور و تعهدات انتخاباتی دکتر پزشکیان با مردم عزیز صورت گرفته است.

۲. لازم به ذکر است که متعاقب اعتراضات سال ۱۴۰۱، برخی از دانشجویان هم، اعتراضات و گاهی خطاهایی انجام دادند که بعداز فروکش کردن فضای التهابی، همان موقع، رهبری معظم انقلاب و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی دستور عفو و رأفت اسلامی دادند، شهید رئیسی در این خصوص فرمودند: اتحاد ملی مهمترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، و ادامه دادند: در راستای نگاه پدرانه رهبر انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به‌منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت ایشان، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.
اما متأسفانه دستور شهید رئیسی در وزارتین آموزش عالی، جامه عمل نپوشید؛ فلذا تعلیق احکام دانشجویان مذکور، طبق دستور عفو رهبر فرزانه انقلاب، توصیه رئیس‌جمهور شهید و قول انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب صورت گرفته است.

۳. تعلیق احکام به معنای لغو یا بخشش احکام صادره قبلی نیست، بلکه ایجاد فرصتی است تا درخواست دانشجویان معترض به سیاسی‌کاری، تندروی، تعجیل و تسریع در فرایند دادرسی و صدور احکام انضباطی، مجددا شنیده شود، و احکام با نگاه پدرانه رهبری و طبق رأفت اسلامی بازبینی شود. بدیهی است، تا زمان بررسی مجدد و صدور احکام جدید، محرومیت از تحصیل دانشجویان ملغی گردیده است.

۴. در خصوص توییت‌های منتسب به سرکار خانم گونه‌ای هم به اطلاع می‌رساند: اصولا انتساب برخی از توییت‌ها به او دروغ است و جعل صورت گرفته است؛ برخی از توییت‌ها هم مربوط به زمان دانش‌آموزی او است که ابهامات و تزلزل اعتقادی خاص سنین نوجوانی وجود داشته و بعدا نگاه مذهبی‌اش با ورود به یک تشکل اسلامی در دانشگاه و آشنایی با جریان نواندیشی دینی، تقویت شده است و اکثر اینگونه توییت‌ها، بعدا توسط او حذف شد، ولی متأسفانه برخی از محافل با رویکرد غیراخلاقی برای فشار به اقدامات دولت در راستای تحقق وفاق ملی، این موارد را بازنشر می‌دهند؛ او برای برخی از توییت‌ها هم به مراجع امنیتی و قضایی احضار شد که یا رفع اتهام شد و یا تذکر داده شد و خلاصه منجر به صدور حکم نشد و پرونده مختومه شد؛ و بالاخره حتما برخی از توییت‌های او هم، مورد تایید نیست و از سر لجاجت و بی‌انصافی و بصورت واکنش به رفتارهای نادرستی که با او صورت پذیرفته، نگاشته شده است که خود در خصوص برخی توییت‌های سابقش، اعلام ندامت داشته‌ است.

۵_ در جلسه‌ای، بنده شاهد تلاوت قرآن کریم توسط او با رعایت صحیح تجوید بودم و بعد پرسش از دوستان، متوجه شدم که او دختر یک پاسدار جانباز بازنشسته و از خانواده‌ای مذهبی هستند. مطهره خانم در مسیر شدن و تکامل فردی، سوالات، شبهات و انتقاداتی داشته است که اگر برخورد درستی از سوی مراکز حراستی، امنیتی و کمیته انضباطی دانشجویان صورت می‌پذیرفت و برخی اتهامات واهی و جعل و انتساب اخبار دروغ صورت نمی‌گرفت و یا احکام سنگین انضباطی و فشارهای ناجوانمردانه باعث نزدیک به متلاشی شدن کانون خانواده او نمی‌شد، شاید الان شاهد جذب و همراهی او در مسیر متعادل‌تری می‌بودیم.
خانم مطهره گونه‌ای یک نمونه از دختران جوان و پرسشگر جامعه ایران است؛ مسیر جذب، هدایت و رهنمون به سعادت و کمال جوانان، نیازمند عطوفت، بزرگ‌منشی و اغماض بیشتری است. همان مسیری که مورد تاکید سرباز ایران و سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی در برخورد با دختران جامعه‌مان هم بود.

خدا همه ما را در این ایام ولادت پیامبر رحمت در مسیر جذب حداکثری و تحبیب قلوب جوانان، در این عصر پراز فتنه مدرنیته و ارتباطات جهانی موفق بدارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هم شهید رییسی هم رهبری اشتباه کردند ما سر اصولمون با یک مشت برانداز فتنه گر با کسی شوخی نداریم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا