خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۲۷ شهریور سال ۸۰ |جمله‌ای از رئیس مجلس خبرگان که حذف شد

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 27 شهریور 1380 | 29 جمادی‌الثانی 1422 18 سپتامبر 2001

«آقای [علی‌اصغر] جعفری‌ اصفهانی، [نماینده سابق لنجان] آمد. از خطر تضعیف محبوبیت روحانیت و فساد اخلاقی در جامعه ابراز نگرانی‌ کرد و برای گرفتن مهلت اعزام به سربازی فرزندش، استمداد کرد. [آقای رضا بخشی، رئیس باشگاه پژوهشگران]، دانشجویی در سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی آمد و گفت، تعدادی ابتکار و اختراع کرده و نتوانسته آنها را به تولید برساند و خواستار انتقال از یاسوج به تهران، برای پیگیری اختراعش شد.

آقای مسیح مهاجری، [مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد و گفت، با برادرش در زندان اوین ملاقات کرده؛ واردات تیتانیوم اسفنجی را تکذیب‌ کرده و گفته، پول امکانات دولتی را که به کارگاه برده، بیش از قیمت داخلی‌آنها پرداخته وکلاً حدوداً 400 هزار تومان است. مطالب او را به آقای [عباسعلی] علیزاده، [رئیس‌ کل دادگستری استان تهران]، گفتم.

هیأت‌ رئیسه [مجلس] خبرگان جلسه داشت. آقایان [صادق] لاریجانی و [محمدرضا] عباسی‌فرد که به عنوان کارپرداز انتخاب شده‌اند، برای اولین بار شرکت کردند. آقای [ابراهیم] امینی، از مسئولیت دبیرخانه به خاطر تداخل وظایف آن با وظایف کمیسیون جدیدالتأسیس، استعفا کرده است؛ نپذیرفتیم و قول دادیم که برای اصلاح قانون، در اجلاس آینده کمک کنیم. گفته شد، بخشی از سخنان آقای [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان]، در نمازجمعه گذشته، علیه آمریکا تُند بوده؛ منجمله گفته‌اند: «خدا این‌گونه عِقاب را برای آنها صد چندان کن» که هنگام پخش، حذف شده است.

عصر آقایان دکتر [فریدون] قاسم‌زاده، [استاد دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل شرکت افرا نت] و داوری‌نژاد آمدند. از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دربارة اینترنت شکایت داشتند. تصویب کرده‌اند که مدیریت دریافت آن دولتی باشد و بخش خصوصی، از طریق مخابرات بتواند سایت بگیرد. از آقای خاتمی، [رییس‌جمهور]، گله داشتند که علیرغم شعارها، توجهی به خواست آنها نکرده است و همان سیاست دولتی‌کردن را اتخاذ کرده‌اند.

سخنان رهبری که دیروز از محکومیت همه قتل‌های دسته‌جمعی و نیز محکومیت اقدام جنگی تلافی‌جویانه احتمالی آمریکا گفته‌اند، انعکاس وسیعی داشته است.[1] هیأت پاکستانی، با دست خالی از افغانستان مراجعت کرده و طالبان، علمای سراسر افغانستان را جمع کرده‌اندکه دربارة [تحویل اُسامه] بن‌لادن، گویا بناست فردا نظر بدهند. مخالفت در داخل پاکستان علیه دولت، با تظاهرات مردمی و اظهارنظرها، به‌خاطر پذیرش همکاری با آمریکا علیه طالبان، شدت‌گرفته است.

در سراسر دنیا هم مخالفت با تصمیم شروع جنگ علیه افغانستان، بدون کسب اجازه سازمان ملل، اوج می‌گیرد، ولی آمریکا ظاهراً خود را مصمم نشان می‌دهد و بوش، [رییس‌جمهور آمریکا]، از وضع موجود با تعبیر «جنگ‌طلبی» یادکرده که مورد انتقاد مسلمانان آمریکا قرارگرفته و برای جبران آن، سخنان محبت‌آمیز نسبت به اسلام زده است. شهردار نیویورک، اعلام کرده که شمار مفقودان [یازده سپتامبر]، به 5422 نفر رسیده است. [یاسر] عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین]، دیروز اعلام آتش‌بس کرده و اسراییل امروز آن را پذیرفته، ولی رزمندگان فلسطینی نمی‌پذیرند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا