خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادستان: کرمانی‌ها در 6 ماه اول امسال کمتر دعوا کردند

دادستان کرمان گفت: «از ابتدای سال‌ جاری تاکنون (مهرماه) وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش پیدا کرده و پرونده‌های نزاع فردی و دسته‌جمعی نیز به ترتیب 19 درصد و 2 درصد کاهش داشته‌ است».

به گزارش سایت فردای‌ کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی با اشاره به اینکه طی این مدت رشد وقوع سرقت 17 درصد کنترل و کاهش داشته است، افزود: «همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون سرقت منزل 23 درصد، سرقت موتورسیکلت 35 درصد و سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو نیز 19 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

او دوم مهرماه در نشست مشترک دادستانی با فرماندهی انتظامی و رؤسای کلانتری‌های شهر کرمان که با هدف هم‌افزایی و بررسی راهكارهای افزایش تعامل میان مراجع قضایی و انتظامی و آموزش ضابطین و همچنین افزایش امنیت، کنترل و رصد بیشتر جرایم در مرکز استان برگزار شد بیان کرد: «ارتباط بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، موجب تقویت امنیت در جامعه است که خوشبختانه ارتباط و همدلی خوبی بین این دو مجموعه در استان وجود دارد و ان‌شاء‌الله استمرار هماهنگی‌های موجود، موجب ثبات امنیت پایدار در سطح استان خواهد بود».

بخشی انعکاس سریع رسانه‌ای در خصوص کنترل جرایم و عملکرد مسئولین قضایی و انتظامی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: «این مهم می‌تواند به مردم اطلاع و اطمینان دهد که مسائل مهم در حال رصد و پیگیری هستند و جای نگرانی ندارد».

او با اشاره به انتظار مردم از دستگاه قضا و نیروی انتظامی دائر بر تامین امنیت و تشدید مبارزه با خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان موادمخدر در شهر کرمان ادامه داد: «لازم است نیروی انتظامی بر روی این موضوع متمرکز شود و اجرای دستورات صادره از سوی دادستانی درخصوص پاکسازی میادین، چهار‌راه‌های اصلی شهر و اطراف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از معتادین متجاهر را مورد توجه بیشتری قرار دهد».

دادستان کرمان ضمن مفید خواندن تشکیل جلسات مشترک به منظور بررسی مشکلات موجود گفت: «به منظور طرح معضلات موجود و همچنین اتخاذ تدابیر لازم پیرامون رفع این معضلات و نزدیک کردن رویه‌های قضایی و انتظامی در مبارزه با جرایم، برگزاری جلسات مشترک تداوم می‌یابد و می‌طلبد که همۀ ما برای احقاق حقوق شهروندان و ایجاد امنیت فردی و اجتماعی به صورت جهادی عمل کنیم».

او همچنین حضور به‌موقع و سریع پلیس در محل جرم را ازجمله اقدامات موثر و بازدارنده دانست که می‌تواند به آرامش اجتماعی کمک کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا