خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبنامه‌ی انصاف – ۷ مهر | ترور اسرائیل، تسویه حساب پایداری

نقش نفوذ و نفوذی در ترور سیدحسن نصرالله‌

انصاف نیوز – شبنامه، شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳:

روز شنبه تمامی گزارش‌ها، تحلیل‌ها و اخبار، حول ترور سیدحسن نصرالله توسط اسرائیل بود.

تحلیل، گمانه‌زنی، ادعا، شایعه

نیویورک تایمز به چگونگی افشای محل حضور سیدحسن نصرالله در بیروت پرداخته و ادعاهایی را در این مورد مطرح کرده است. در بخشی از این گزارش که ترجمه‌ی آن در یورونیوز منتشر شده، آمده است «یک مقام اطلاعاتی فرانسوی به شبکه ال. س. ای این کشور گفته است که نیروهای اطلاعاتی اسرائیل «قطعا در محل یک جاسوس داشته‌اند.» می افزاید: «سرعت عمل ارتش اسرائیل و موساد و اینکه مرگ او بلافاصله تایید شد نشان می‌دهد که یک نفر از داخل تشکیلات با آنها همکاری کرده است. این عملیات و عملیات انفجار پیجرها به این دلیل موفقیت آمیز بود که فردی از درون سازمان با آنها همکاری کرده است.»».

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها و شایعات در این مورد به اینجا محدود نشده و تا آنجا پیش رفته که برخی مخالفان ایران چون محمدعلی حسینی که نزدیکی حزب‌الله به ایران و همچنین سیاست‌های این حزب، از دلایل تعارض آنها شده بود، ادعاهایی را هم درمورد ایران مطرح کردند. البته این ادعاها دوروز پیش از ترور سیدحسن نصرالله بیان شده بوده است.

واکنش‌ها به شهادت سیدحسن نصرالله

غیر از واکنش‌های رسمی سیاسیون، از رهبری تا روسای جمهور سابق و افرادی چون سیدحسن خمینی، بخش‌هایی از کاربران شبکه‌های اجتماعی موسوم به ارزشی_انقلابی، که بیشتر به طیف پایداری نزدیک‌اند، بطور هماهنگ رئیس جمهور پزشکیان و محمدجواد ظریف را مورد حمله قرار داده و این ترور را از تبعات عملکرد آنها دانستند و حتی تا آنجا پیش رفتند که برخی خواستار استیضاح رئیس جمهور!

آنها همچنین به اینکه در پیام دولتی‌‌ها اشاره‌ای به امریکا نشده انتقاد کرده‌اند، این درحالی‌است که در پیام رهبری نیز چنین اشاره‌ای وجود نداشته است.

این درحالی است که در دولت سید ابراهیم رئیسی هم اتفاقاتی از این دست کم نبوده است، از جمله ترور، سیدرضی از فرماندهان عالی‌رتبه.

بسیاری از کانال‌های تلگرامی منسوب به این طرف میز همین رویه را پیش گرفته‌اند. آنها همچنین بخشی از پیام تسلیت رهبری با مضمون «رهبر انقلاب: بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌ الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»، حمل بر «حکم جهاد» کرده‌اند. اما خوانش‌های متفاوت دیگری نیز از دو پیام رهبری در این مورد شده‌ است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا