خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نطق نماینده اصلاح طلب درباره مسکن مهر، تکدی گری و انتخابات

«محمدرضا بادامچی» نماینده اصلاح‌طلب تهران در صحن علنی امروز مجلس، در نطقی به ارائه نظرات و انتقادات خود درباره مسکن مهر، تکدی گری و انتخابات پرداخت.

به گزارش انصاف نیوز، متن نطق رییس فراکسیون کاردر پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت ارواح طیبه شهدا، نمایندگان محترم و مردم شریف ایران

پیشاپیش آغاز سال جدید شمسی و عید باستانی نوروز را تبریک عرض می‌کنم. چند نکته مهم و حیاتی را به‌صورت کوتاه خدمت مردم شریف و نمایندگان و مسوولین محترم عرض می‌کنم.

نکته اول: متاسفانه امروز شاهد هستيم موضوع مسکن مهر در کل کشور مشکل آفرین شده است، بی‌مبالاتی و تصمیمات عوام‌فریبانه در دولت قبل نه تنها گرفتاری‌های مسکن مردم را مرتفع نکرده، بلکه در خیلی از موارد مردم را دچار آشفتگی و بدبینی کرده است. تنها در شهر پردیس، یکصد هزار خانواده را درگیر این مسئله هستند. متاسفانه بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و ملزومات آن، با اندوخته مردم فقیر، در بیابان شروع به ساخت و ساز کرده‌اند و اکنون برای تکمیل آن میلیاردها اعتبار لازم است، امیدوارم مسئولین فکری عاجل در جهت رفع نگرانی های چندین ساله متقاضیان مسکن مهر انجام دهند.

نکته دوم: به نظر می‌رسد مسئولین محترم اجرایی نمی‌خواهند به تکدی‌گری در شهر تهران پایان دهند. تا کی شاهد باشیم، زنان و مردان جوان و کودکان از تحصیل‌مانده در میادین و چهارراه‌های تهران به گدایی بپردازند. ‎چندی است در خیابان‌های مرکزی و میادین پرتردد اطراف بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در تهران، شاهد یک نوع گدایی مدرن هستیم. ‎در این محل‌ها، خانم‌های جوان را می‌بینیم که به اصرار جلوی مردم را می‌گیرند و درخواست وجه برای خیریه‌های کاغذی می‌کنند. آنان به بهانه‌های مختلف مثلا برای کمک به فلان موسسه خیریه یا مراکز نگهداری زنان و کودکان بی‌سرپرست کار می‌کنند و اسامی موسساتی را نام می‌برند که قابل شناسایی نیستند. تذکر بنده این است که چرا مسئولین امر شهرداری، استانداری، وزارت کشور با بی‌تفاوتی از کنار چنین مسائل مهمی می‌گذرند و هیچ اقدامی نمی‌کنند و اجازه می دهند اینگونه حرمت انسان‌ها و شهرواندان تحقیر شود؟

نکته سوم: ‎دیگر جامعه ایرانی، در درون کشور در آستانه دو انتخابات تعیین‌کننده است؛ ‎وضعتی منحصر به فرد که مسائل مختلفی رو را متوجه جامعه ما می‌کند. حل این مسائل، نیازمند انسجام و ائتلاف نیروهای سیاسی و اجتماعی و مشارکت گسترده مردم است. باید به لحاظ اجتماعی، احساس تعلق جمعی بیش از هر زمان دیگر تقویت شود. نیروهای مختلف مردمی باید از دام منافع شخصی بیرون آمده و منافع خود را در گرو حل مسائل و تامین منافع ملی ببینند. حضور و مشارکت تعیین‌کننده و گسترده مردم، ‌تنها راه حل مشکلات متنوع کشور ما است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا