خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 10 مهر سال 80 | علت شکایت از وزیر علوم چه بود؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 10 مهر 1380 | 14 رجب 1422 2 اکتبر 2001

«دیشب در تهران باران داشتیم. در شمال، سیل و خرابی بوده. دکتر [احد] میلانی، برای گرفتن خون جهت آزمایش آمد و گزارشی از مشکلات فروش میگو در کشور داد. دکتر [مجید] عباس‌پور، [مشاور فنی رئیس‌جمهور] آمد. از مسئولیت صنایع ویژه کناره‌گیری کرده و گفت، بخش‌هایی از مراکز این صنایع را به دستگاه‌های دیگر داده‌اند.

[آقای فرامرز پالیزدار]، مسئول انتشارات پالیزان آمد و تعدادی از آثار ادبی مربوط به دفاع مقدس را آورد. دو نفر همراهش بودند؛ یکی شاعر – [عبدالجبار] کاکایی- و دیگری پزشک – قاسمی – و گفتند، برای رساندن پیام جبهه به بخشی از جامعه که اعتمادی به امور نظام ندارند، باید با شیوه‌های دیگر که حالت مستقل داشته باشد، اقدام کرد. گفتم، به‌گونه‌ای عمل نشود که از وفاداران جبهه، فاصله گرفته شود.

عصر جمعی از مسئولان شهر آلاشت، زادگاه رضاخان [پهلوی] آمدند و گفتند، بعد از انقلاب، بخشی از امتیازاتی که رضاخان به زادگاهش داده بود، از بین رفته و کم‌کم شهر خلوت شده و چاه آب آن هم خشک شده است. برای راه و آب و دانشگاه آزاد و سفر من به آنجا استمداد کردند.

دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی]، برای مذاکره درباره شرایط اوضاع جاری در رابطه با اقدامات آمریکا در منطقه آمد. بیشتر اظهارات ایشان، همان حرف‌های سردار [قاسم] سلیمانی، [فرمانده نیروی قدس سپاه] بود و درباره اهداف آمریکا و شیوه عمل، تحلیل‌هایی ارائه داد. اطلاع جدیدی ندارد و گفت، مصوبه شورای امنیت، یک سال دیگر تمدید خواهد شد. ضمناً اطلاع داد که در ملاقات شورای عالی امنیت ملی، رهبری گفتند، در فکر رابطه با آمریکا نباشید و به آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس]، به خاطر رفتن آقای [احمد] بورقانی، [عضو هیأت‌رئیسه مجلس ششم]، برای امضای دفتر یادبود آمریکاییان اعتراض‌ کردند. گفت، بانک‌های غربی از برگرداندن ارزهای تودیع شده خودداری کرده‌اند. بنا بود از بانک‌های غربی بگیریم.

امروز اعضای ناتو اعلام کردند، آمریکا ادله قانع‌کننده‌ای در مورد مسئولیت بن‌لادن اقامه کرده و ناتو قانع شده که باید به بند پنج قرار عمل‌کنند. [تونی بلر]، نخست‌وزیر انگلیس اعلام‌ کرد که آمریکا به طالبان حمله خواهد کرد و پرویز مشرف، [رئیس‌جمهور پاکستان]، گفته که عمر طالبان رو به اتمام است. دیروز در کشمیر، مجاهدان به ساختمان مجلس دولتی حمله کردند و 35 نفر را کشتند و 70 نفر را زخمی کردند.

آقای امیر عراقی آمد. از وزیر علوم شکایت دارد که به جای [دوره] کارشناسی، اجازه کاردانی به تقاضای دانشگاه شهید [مهدی] عراقی در طالقان داده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا