خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبنامه‌ی انصاف -۱۲ مهر | غوغای شهرام همایون | باز هم کارگران طبس | نخبه‌ی واقعی | معین ترانه ضدفلسطینی را نخواند

انصاف نیوز-شبنامه، پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شهرام همایون: تا دیروز تمامیت ارضی از دهانتان نمی‌افتاد!

اظهارنظرهای متفاوت پوزیسیون و اپوزیسیون درمورد حمله احتمالی اسرائیل به ایران -که بایدن مدعی شده است قریب‌الوقوع نیست- بخشی از اخبار و واکنش‌های روز پنجشنبه را به خود جلب کرده است. برخی اپوزیسیون مشهور، ازجمله رضا پهلوی و اطرافیان و سمپات‌های او، با اسرائیل همراه و هم‌پیمان شده و بخشی از پادشاهی‌خواهان، به باور تحلیلگران، در حال توجیه حمله اسرائیل به خاک و زیرساخت‌های ایران هستند.

شهرام همایون، فعال سیاسی اپوزیسیون که مجری و صاحب یک کانال تلویزیونی در کالیفرنیای امریکا نیز هست، در برنامه‌ای با یادآوری نقشی که مجاهدین خلق در جنگ ایران و عراق ایفا کردند و بخاطر خیانت خود هرگز بخشیده نشدند، این سوال را از اپوزیسیون می‌پرسد که «تا دیروز تمامیت ارضی از دهانتان نمی‌افتاد! حالا تشویق به جنگ می‌کنید؟! تاریخ چگونه می‌خواد از شما یاد کند؟!». این صحبت‌های آقای همایون تحسین بسیاری از کاربران و فعالان سیاسی مخالف اسرائیل را برانگیخته است.

خبر کارگران

پس از تایید مرگ مغزی دو کارگر معدن طبس، ناصر آخوندی و میثم معینی، با رضایت خانواده‌های آنان اعضای بدن عزیزانشان برای نجات جان شش بیمار اهدا شد.
این خبر نیز به همراه خبر رسیدن تعداد قربانیان فاجعه‌ی معدن، که به ۵۲ نفری که از ابتدا محلی‌ها گفته بودند رسید، از خبرهایی بود که پنجشنبه مورد توجه کاربران قرار گرفت.

سیدحسن با آتش بس موافقت کرده بود

خبر سی‌ان‌ان درباره موافقت سیدحسن نصرالله با آتش بس از خبرهای مهم پنجشنبه بود. گفته شده است که او، لحظاتی قبل از ترور، درخواست آتس‌بس را می‌پذیرد و این موضوع توسط دولت لبنان به آمریکا و فرانسه اعلام می‌شود. آمریکا از طرف اسرائیل می‌گوید نتانیاهو هم موافق است و لحظاتی بعد نصرالله ترور می‌شود.

یک نخبه‌ی واقعی

حرف‌های دکتر مدنی‌زاده در دیدار نخبگان با رهبری هم مورد توجه قرار گرفته. او در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: «هر جا ساختاری در حاکمیت دچار کژکارکردی شده است، بدون اصلاح ساختار قبلی به دنبال ایجاد ساختاری موازی از طریق شوراها و ستادها و کمیته‌ها بوده‌ایم. در نتیجه دچار تورم ساختارها و قوانین شده‌ایم.»

معین «بی‌بی گل» را نخواند

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گرفته‌اند که معین در کنسرت اخیر خود، پس از اصرار شرکت‌کنندگان برای خواندن ترانه «بی‌بی گل» -که اینروزها طرفداران بنیامین نتانیاهو (معروف به BB) از آن استفاده می‌کنند- پاسخ داده است که خواندن این ترانه الان ضدفلسطینی است و از اجرای آن سرباززده است.
این موضوع خشم طرفداران فارسی زبان اسرائیل را در پی داشته اما بسیاری از مردم معین را تحسین کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا