خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: معدن، جای کارگر ۱۴ ساله نیست

نماینده مردم خدابنده در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی گفت: معدن و هیچ واحد تولیدی، جای کارگر ۱۴ ساله نیست و مسئولین امر باید توضیح دهند که این کارگر در آن محل چه کار می‌کرده است؟

به گزارش سایت صدای زنجان، «احمد بیگدلی، در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص حادثه نهم تیرماه ۱۴۰۳ که بر اثر آن یک کارگر ۱۴ساله به نام «کمیل بهرامی» هنگام کار در معدن شاه‌سنگ ارجین شهرستان سلطانیه بر اثر حادثه گیرکردن در دستگاه، دستش را از ناحیه کتف از دست داد؛ ضمن ابراز تاسف از این اتفاق بر لزوم پیگیری پرونده مذکور از طریق مراجع ذیربط از جمله اداره کار استان زنجان تا احقاق حقوق این کارگر تاکید کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با استناد به قانون و ممنوعیت اشتغال کودکان در واحدهای تولیدی صراحتا گفت: معدن و هیچ واحد تولیدی، جای کارگر ۱۴ ساله نیست و مسئولان امر باید توضیح دهند که نوجوان کارگر در این محل چه کار می‌کرده است. به شخصه این حادثه تلخ رخ داده را پیگیری خواهم کرد.

به گزارش صدای زنجان؛ فصل سوم از مبحث چهارم قانون کار جمهوری اسلامی ایران به کار نوجوانان اختصاص دارد. طبق ماده ۸۰ قانون کار، به کار گماردن افراد کمتر از ۱۵ سال، ممنوع است. بنابراین، کارفرمایان نمی‌توانند برای تأمین نیروی کار خود، از کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۵ سال استفاده کنند. برای این ماده قانونی، ضمانت اجرای نسبتاً سنگینی هم در نظر گرفته شده‌است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا