خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۰ مهر سال ۸۰ | رهبری پیشنهاد «عفو» چه کسی را نپذیرفت؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 20 مهر 1380 | 24 رجب 1422 12 اکتبر 2001

«حملات آمریکا و انگلیس به افغانستان، مثل روزهای قبل ادامه یافت و صحبت از صدها تلفات انسانی و پیشرفت‌های نیروهای شمال است. [جرج] بوش، [رییس‌جمهور آمریکا] گفته، ممکن است جنگ با افغانستان دو سال طول بکشد و اگر طالبان، بن‌لادن، [رهبر القاعده] را تحویل بدهند، ممکن است تجدیدنظر شود. در اخبار آمده که یک نفر از نیروهای ویژه آمریکا کشته و یک نفر مجروح شده و در مرز اُزبکستان هم درگیری محدودی بین طالبان و اُزبکستان رخ داده که چند نفر از اُزبکستان زخمی شده‌اند.

آمریکا به رسانه‌ها دستور داده که مطالب طالبان را سانسور کنند. در ایتالیا هم طرح به مجلس برای سانسور اخبار جنگ، داده شده است! تظاهرات علیه آمریکا در اکثر کشورهای جهان ادامه دارد و به خصوص بعد از نمازهای جمعه در کشورهای اسلامی، بسیار وسیع بوده و آقای [احمد] بخاری، امام‌جمعه [مسجد جامع] دهلی، بن‌لادن را قهرمان معرفی کرده و در ایران در اکثر شهرها راهپیمایی و قطعنامه بوده است.

کسی انتظار نداشت که این همه حمایت از طالبان و مخالفت با آمریکا تحقق یابد. غربی‌ها، تبلیغات زیادی روی کمک به مردم افغانستان می‌کنند که معمولاً با هواپیما در جاهایی با چتر می‌ریزند، ولی کسی به آن اهمیت نمی‌دهد. سیاست بمب و غذا، جا نیافتاده و خبرهایی از به آتش کشیدن بعضی محموله‌ها توسط مردم افغانستان پخش شده است. اعلام شد که موشک اوکراین، عامل سقوط هواپیمای روسی است و زیردریایی [اتمی] کورسک، بالاخره از آب بیرون آورده شد.

شب آقای عبدالله نوری، [وزیر سابق کشور] آمد. از زندان به مرخصی آمده است. مطلع شده که رهبری، پیشنهاد عفو او را نپذیرفته‌اند. ناراحت است و خواست که من را مطمئن کند که برنامه مخالفت ندارد و سکوت خواهد کرد. پدر اکبر و منوچهر محمدی که به خاطر [وقایع] 18 تیر [1378] کوی دانشگاه زندانی است. از زندان باز هم نامه‌ای فرستاده و تقاضای عفو کرده و خود منوچهر هم از زندان به آقای حسین مرعشی – اخوالزوجه من- تلفن‌کرده و خواسته به من بگوید که مخالف با نظام نیست و عفو خواسته‌اند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا