خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برای فلسطینی‌ها می‌نویسم | هادی سروش

 هادی سروش، استاد حوزه، در کانال تلگرامی خود نوشت: «سلام بر شما یکایک فلسطینیان که یکسال بر رنج کشتار و فقدان عزیزانشان و آوارگی و گرسنگی تان گذشت.

شما ای مظلومانِ محروم؛ شاهد بودید که در جایی که ملل اروپایی به حمایت تان برخاستند ، اما ملل هم کیش یعنی مسلمانان، و ملل هم زبان یعنی عرب ها کوتاهی کردند و دریغ از اینکه با شما همراهی موثری داشته باشند !!

عِرقِ دینی کجاست ! عجبا کسانی تحمل تصور مثلا تبدیل یک مسجد کوچک و یا امام زاده ای در یک روستا به معبد را نداشتند اما از احتمال قریب الوقوعِ تبدیلِ مسجد الاقصی که دومین مکان مهم عبادیِ جمیع مسلمین است به معبد صهیونی بی خیال بودند!

ما را ببخشید ! ما نتوانستیم ، و یا بخاطر کسل های سیاسی بین نسل اول و نسل های بعدی که منجر به نگاه دیگری به مقوله حکومت شد،نخواستیم شما و طوفان الاقصی تان را درک و حمایت کنیم!!

ای کاش چنین نبود و همه و همه ی ما میخواستیم و میتوانستیم ؛ خطراتی که از ناحیه اسرائیل باعث شد که درست بودنِ “طوفان الاقصى” را توجیه معقول و مقبول کرده را بررسی و باور داشتیم!

بله ؛ معترفیم که عملیات ۷ اکتبر خسارت های بسیار سنگینی داشت ! خسارتی از جنس کشتن و آن هم نزدیک ۵۰ هزار کشته ! و هزاران آواره و گرسنه !
اما نباید این خسارات را دید ولی فلسطین قبل از طوفان الاقصی را ندید.

قبل از طوفان شما بنام الاقصی ؛ شرائط شما بشکلی شد که کمترین تصویرش چنین است؛

اول؛ محاصره شما فلسطینینان در غزه به بیست سال رسید و روز به روز حصرتان تنگ و تنگ تر می شد!

دوم ؛ شهرک سازی در کرانه باختری بوسیله رژیم صهیونی گسترش حیرت آوری پیدا کرد و تاجاییکه اراده صهیونی این بود که همان حدود ۲۲٪ از سرزمین تان را که در اختیار داشتید ، آن را هم از شما بسرقت و ظلم ببرند!
و از سوی دیگر ؛ اسرائیل با احداث شهرک و ترویج شهرک نشینی ، خصوصا در کرانه باختری، مانع از یکپارچگیِ سرزمینیِ شما فلسطینی ها شود تا اعلام کشور مستقل فلسطین تباهی رود!

سوم ؛ دشمن پی گیر برنامه یهودی سازی مسجد الاقصی بود ! که این از نظر دینی در نهایت خطر است.

چهارم ؛ مسئله شما فلسطینیان که روزی در زیر آفتاب بود و جهان از آن باخبر بود و به آن حساسیت می ورزید ، در هاله سایه شومِ عادی شدن و بلکه فراموشی میرفت !

پنجم ؛ در طول این سال ها ؛ قصه فلسطین مشمول قاعده تاریکِ روزمره گی شده بود و جهان عرب و ملل مسلمان غفلت داشتند که خطر شهرک نشینان از نظامی ها جدی تر است چون شهرک نشینان داوطلبانه وارد اسرائیل شده اند و مسلح هستند!

ششم ؛ نیت شوم و توسعه طلبانه اسرائیل این بود و داشت کم کم عملی میشد که “اسرائیل در جستجوی و تحقق اسرائیل بزرگ است و اسرائیلی تشکیل دهد از کل منطقه سینا، لبنان، اردن، دو سوم سوریه، سه چهارم عراق، و یک سوم عربستان حتی مدینه و خیبر”!

ای فلسطینی عزیز ؛ اگر بدرستی شرائط این سالهای شما را دریافت میکردیم ، حتما بیشتر با شما همراه بودیم .

امروز به برکت “طوفان الاقصیِ خونین” شما ، خبرهایی از این دست به گوش میرسد که در خور تامل است؛
اولا ؛ تغییر مهمی در سرنوشت و آینده فلسطین ایجاد شده.
و ثانیا ؛ سالها بود که دیگر در جهان از تشکیل دو دولت مستقل در سرزمین های اشغالی سخنی مطرح نبود ولی با طوفانِ شما این راهکار سازمان های بین المللی زنده شد.
و ثالثا ؛ اسرائیل از بازیِ اینکه فلسطین یک مسئله داخلی و درونی ماست و دولت فلسطین یک شوخی بیش نیست، خارج شد و فلسطین خود را به عنوان یک مدعی قوی در جهان مطرح کرد. به گزارش الجزیره ؛ مرکز اطلاعات فلسطین موسوم به “ایپال” علام کرد که با پایان یک سال از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، بیش از ۲۶۰۰۰ تظاهرات و رویداد در حمایت از فلسطین در ۲۰ کشور اروپایی را رصد کرده است.
رابعا ؛ دیگر اسراییل فقط باعث آوارگی فلسطینیان به تنهایی نیست ، بلکه باعث آوراگیِ شهرک نشینان ترسو و رفاه زده شده است.
و نکته بعد؛ جنگ روانی اسرائیل در تبلیغ “گنبدآهنین” بعد از سال ها به شکست قطعی رسید و بازدارندگی صهیونیسم را با بحران جدی مواجه نمود و با امید بخدا؛ توانمندی برتر اسرائیل درحال نابودی است.

در پایان بر شما فلسطینان درود می فرستیم و در کنار همه کوتاهی های کشورهای عربی و مسلمان ، خوشحالیم که به نقل گاردین؛ “حماس همچنان در غزه حضور دارد و به گروهی چریکی تبدیل شده است و با بازی یابی توان خود آماده مقابله با اسرائیل مجددا خواهد شد. انشاءالله»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا