خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برگزاری جشنواره طعم امید برای معلولان در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از برگزاری جشنواره طعم امید برای معلولان استان با موضوع غذاهای بومی و محلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، «فرزاد شریفی عنوان کرد: جشنواره طعم امید با حضور ۱۵ نفر از معلولان شامل معلولان حرکتی جسمی، کم بینایان، نابینایان و سندرم داوون در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد اعتماد به نفس و نشان دادن توانمندی جامعه معلولان و همچنین نشان دادن توانایی این قشر در جامعه و ورود اینها در بازار کار است.

شریفی تصریح کرد: در سطح ۵ استان غربی کشور و در اولین مرحله مسابقات در سطح استان‌ها و از هر استان ۳ نفر انتخاب و به مرحله منطقه‌ای به میزبانی کرمانشاه شرکت می‌کنند و برندگان استان‌ها برای مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام عنوان کرد: ترویج غذاهای سنتی و فرهنگ خوراک بومی کمک به معرفی توانمندی‌های افراد دارای معلولیت در حوزه اشتغال گردشگری و مناسب سازی و لزوم توجه بیشتر تأسیسات و اماکن گردشگری برای دسترس پذیر شدن این افراد از دیگر اهداف این جشنواره است.

او ادامه داد: این جشنواره از ۲۴ مهرماه آغاز می‌شود و با مشارکت بهزیستی استان و اجرای آن توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در رستوران سنتی بلوط واقع در شهر ایلام برگزار می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا