خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان سنت‌شکنی کرد؛ یک دانشجو پشت تریبون رفت

مسعود پزشکیان پس از اعتراض گروهی از تشکل‌ها به نداشتن تریبون در برنامه‌ی آغاز سال تحصیلی این دانشگاه با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم و وزیر بهداشت تریبون را علیرغم رسم هر ساله در این مراسم در اختیار آن‌ها قرار داد. چنین تریبونی معمولاً در روز ۱۶ آذر در اختیار تشکل‌های سیاسی قرار می‌گیرد. گزارش خبرنگار انصاف نیوز از جزئیاتی که حاضرین راجع به این برنامه گفتند را بخوانید.

فیلم‌های مربوط به این گزارش را در کانال تلگرامی انصاف نیوز ببینید.

فرمانده بسیج دانشگاه: صدای همه‌ی تشکل‌ها باید شنیده شود

در برنامه‌ی آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس جمهور پزشکیان، وزیر علوم و وزیر بهداشت برگزار شد تعدادی از تشکل‌های دانشجویی خواستار داشتن تریبون در این برنامه شدند.

مسعود پزشکیان از آن‌ها می‌خواهد که یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب کنند تا حرفشان را بزنند و نماینده‌ی بسیج که پیش از آن ایستاده بود از میان جمعیت بلند بلند حرف می‌زد به سمت تریبون رفت و سخن گفت. او از پزشکیان خواست که صدای همه‌ی دانشجویان را بشنود.

به گزارش انصاف نیوز در سال‌های گذشته هیچگاه داشتن تریبون تشکل‌های دانشجویی در این برنامه رسم نبوده است.

تک‌صدایان دیروز، تریبون خواهان امروز

محمد صفری، فرمانده سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان نماینده‌ی این تشکل‌ها سخن گفت. او با اشاره به جمله‌ای از رهبری درباره‌ی ضرورت سیاسی ماندن دانشجو گفت. صفری از پزشکیان خواست تا در مراسم ۱۶ آذر حاضر شود و صدای دانشجویان را بشنود.

به گزارش انصاف نیوز فرمانده سابق بسیج دانشجویی در این تریبون از تشکل‌هایی نام برد که غالباً با بسیج این دانشگاه همسو و هم‌شکل آن هستند از جمله انجمن اسلامی مستقل، جامعه‌ای اسلامی و…

زمانی که صفری گلایه می‌کند که «متاسفانه صدای دانشجویان شنیده نشد» یکی از دانشجویان از سمت دیگر سالن فریاد زد: شما صدای دانشجو نیستید!

یکی از حاضرین این مراسم به خبرنگار انصاف نیوز گفت گروهی درخواست کرده‌اند که از هر تشکل یک نفر بر روی سن برود اما ممکن نشده.

برداشت چند نفر از حاضرین در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز این بود که حضور نماینده‌ی این تشکل‌ها تا حدی هماهنگ شده و از پیش اطلاع داده شده بوده است: قبل از سخنرانی رئیس جمهور دائم در حال رد و بدل کردن نامه بین خودشون بودن! بنظرم حراست هم همراهی کرد.

تریبون آزاد یا تجمع؟

بعد از این مراسم تریبون آزادی در نزدیکی کتابخانه مرکزی دانشگاه به وسیله‌ی بسیج برگزار شد. یکی دیگر از حاضرین به خبرنگار انصاف نیوز گفت که تریبون آزاد با علم کردن پلاکارد تناسب ندارد و برنامه را بیشتر شبیه به تجمع می‌کند.

مجوز نداشتند اما منع قانونی هم در این مورد برای بسیج نیست

یکی از نمایندگان تشکل‌ها در این برنامه به خبرنگار انصاف نیوز گفت که این تریبون آزاد مجوزی نداشته چون اصلا هیئت نظارتی برای چنین برنامه‌ای تشکیل نشده اما بسیج دانشجویی به این دلیل که یک سازمان است می‌تواند بدون مجوز در صورت استفاده نکردن از امکانات دانشگاه برنامه برگزار کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام‌همه‌‌‌تریبونها‌ازروزنامه‌تا
    دانشگاه‌تارادیو‌وتلوزیون‌که‌در
    اختیار‌،طیف‌بسیج‌است‌
    حکومت‌دست‌آنهاست‌‌‌.البته
    این‌بسیج‌بابسیج‌سی‌چهل
    ‌سال‌پیش‌فرق‌دارند‌تریبون
    بدهند‌بگوییم‌تفاوتها‌را‌اصلا
    خودتان‌کشف‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا